  • 1. Data: 2003-06-09 09:26:08
    Temat: ZUS - zdrowotna za część miesiąca
    Od: "Agata Wasilewska" <a...@n...spam.astercity.net>

    Witam

    Czy składkę zdrowotną dzieli się proporcjonalnie ( składka*ilość dni/30)?
    Czy coś się w tej kwestii nie zmieniło przypadkiem przy okazji zmian
    wchodzącyc od 01.04.2003 (wtedy np. zaczęło chyba obowiązywać opłacanie
    składki zdrowotnej nawet gdy dostaje się zasziłek chrobowy)?

    Wysłałam DRA za kwiecień i wróciła z adnotacją, że składka zdrowotna za
    kwiecień nie może być mniejsza niż 142 zł z groszami. Nie czepiają się
    sposobu wyliczenia składki na społeczne - mimo że też jest podzielona
    proporcjonalnie.

    Szukałam na stronie ZUSu, ale nie znalazłam takiej zmiany. Może komuś się
    coś obiło o uszy...

    Będę wdzięczna za pomoc.

    Agata

  • 2. Data: 2003-06-09 09:30:45
    Temat: Re: ZUS - zdrowotna za część miesiąca
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Agata Wasilewska" <a...@n...spam.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:bc1jl3$1l03$1@news.atman.pl...
> [...]
    > wchodzącyc od 01.04.2003 (wtedy np. zaczęło chyba obowiązywać opłacanie
    > składki zdrowotnej nawet gdy dostaje się zasziłek chrobowy)?

    Jak na razie skladka zdrowotna jest uznawana za niepodzielna. Czyli
    spoleczne proporcjonalnie do ilosci dni miesiaca, fundusz pracy tez
    proporcjonalnie, a zdrowotne w pelnej wysokosci, bez wzgledu na ilosc dni
    podlegania obowiazkowi ubezpieczenia w miesiacu - no chyba ze zero dni. Jak
    dla mnie przepis nielogiczny, moze ktos sie w najblizszej przyszlosci
    dopatrzy jego niezgodnosci-z-czyms-tam.

    Marek

  • 3. Data: 2003-06-09 09:50:50
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witam Agato !

    Zgodnie z nowymi przepisami a w zasadzie z interpretacją przepisów
    dotyczących Narodowego Funduszu Zdrowia
    prowadzący działalność nie może rozliczać składki na ubezpieczenie zdrowotne
    proporcjonalnie.
    Poniżej przesyłam Ci tę właśnie interpretację, powinna ona rozwiac Twoje
    wątpliwości.
    Ministerstwo Zdrowia w piśmie z 6 maja 2003 r. znak: UZ-14893/076/5/03/AM,

    "Zarówno w przypadku gdy osoba prowadząca działalność gospodarczą przebywa
    na zasiłku chorobowym czy wypadkowym przez cały miesiąc lub jego część, jak
    też gdy rozpoczęcie działalności nastąpiło w trakcie miesiąca, składka na
    ubezpieczenie zdrowotne powinna być odprowadzana w pełnej wysokości - art.
    21 ust. 2 ustawy z 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w
    Narodowym Funduszu Zdrowia stanowi bowiem jednoznacznie, że składka na
    ubezpieczenie zdrowotne jest miesięczna i niepodzielna, zatem w obecnym
    stanie prawnym nie jest możliwe proporcjonalne opłacanie tej składki".

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki

  • 4. Data: 2003-06-09 12:51:25
    Od: "Agata Wasilewska" <a...@n...spam.astercity.net>

    "Andrzej" <w...@m...pl> wrote in message

    > Poniżej przesyłam Ci tę właśnie interpretację, powinna ona rozwiac Twoje
    > wątpliwości.
    > Ministerstwo Zdrowia w piśmie z 6 maja 2003 r. znak: UZ-14893/076/5/03/AM,

    (ciach)

    Dziękuję Ci bardzo. Właśnie tego się obawiałam :-(

    pzdr
    --
    Agata

  • 5. Data: 2003-06-10 07:37:18
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Dziękuję Ci bardzo. Właśnie tego się obawiałam :-(

    za to nie placi sie jej od kilku dzialalnosci "tego samego typu"
    czyli jak masz dwie spolki cywilne to placisz zdrowotne raz - a nie jak do
    konca marca - od kazdej

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 6. Data: 2003-07-02 12:32:04
    Od: "Justine" <j...@o...pl>

    witam
    tzn ze jezeli masz dwie dzilalnosci ni musiz placic 2* zdrowtnego??
    justine

  • 7. Data: 2003-07-02 13:26:41
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Justine" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > tzn ze jezeli masz dwie dzilalnosci ni musiz placic 2* zdrowtnego??
    > justine
    >
    > Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości

    Dwie działalności tego samego typu! Czyli ubezpieczenie z tego samego
    tytułu.

    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-06.htm

    pzdr
    Kasia