  • 1. Data: 2010-01-16 22:56:20
    Temat: ZUS zwrot świadczenia
    Od: Ewa Majewska <e...@w...pl>

    Witam !!!
    W maju ( 28 maja) 2008 roku przeszłam na emeryturę. Zus wypłacił mi w
    czerwcu podwójną emeryturę (otrzymałam informację,że zależy to od dnia
    przejścia na emeryturę. W styczniu b.r. otrzymałam pismo z ZUS o zwrot
    kwoty ale większej niż moja emerytura. Wynikło to z tego ( info z ZUS -u
    ), że mój zakład pracy odprowadził składki z odprawy emerytalnej ( w
    czerwcu 2008 ) i w rzeczywistości ( ZUS tak twierdzi ) przychód mój za
    7 m-cy ( od czerwca do grudnia 2008)przekroczył kwotę którą można
    zarobić będąc na emeryturze)- odprawa za 6 m-cy. Czy muszę to zwrócić ?
    Milo mi będzie jak otrzymam - ( może dobrą ? ) radę.
    Pozdrawiam, Ewa

  • 2. Data: 2010-01-17 15:57:20
    Temat: Re: ZUS zwrot świadczenia
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Ewa Majewska pisze:
> [...]
    > zarobić będąc na emeryturze)- odprawa za 6 m-cy. Czy muszę to zwrócić ?
    > Milo mi będzie jak otrzymam - ( może dobrą ? ) radę.

    odprawa emerytalna jest zwolniona ze składek.
    Idz do zakładu pracy, niech skorygują deklarację, oddadzą ci zabrane
    składki (13,81%) i pobiora od tego podatek (który rozliczysz za rok
    2010, czyli do konca kwietnia 2011)
    Potem niech zaklad pracy wystawi ponownie zaswiadczenie do zus o
    twoichprzychodach z 2008 roku.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2010-01-17 20:17:36
    Od: Ewa Majewska <e...@w...pl>

    Nikiel ;) pisze:

> [...]
    > 2010, czyli do konca kwietnia 2011)
    > Potem niech zaklad pracy wystawi ponownie zaswiadczenie do zus o

    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam, Ewa