  • 1. Data: 2010-01-16 17:32:51
    Temat: przełom roku
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Witam,

    1osDG,KPiR,VAT+UE (progi podatkowe)
    Ponieważ to mój pierwszy przełom roku we własnej DG chciałem zapytać hmm ...
    co dalej?
    Tzn. jakie obowiązki mam do zrobienia w związku z końcem roku?
    Prowadzę działalność usługowo-handlową, czy mam robić jakieś inwentaryzacje
    skoro nie mam nic "na magazynie"?
    Wiem jedynie że rozliczyć VAT i oczywiście UE (oba mam kwartalnie), a co z
    dochodowym?
    Z używanego programu (MK RP) wystarczy jak wygeneruję PIT-5 i na jego
    podstawie złożę PIT-36 i go zapłacę?
    Jakie są terminy na rozliczenie dochodowego? 1 maj?
    Czy coś powinienem przenieść do KPiR albo rejestru VAT z poprzedniego roku ?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Piotr

  • 2. Data: 2010-01-16 19:23:38
    Temat: Re: przełom roku
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > Prowadzę działalność usługowo-handlową, czy mam robić jakieś
    > inwentaryzacje skoro nie mam nic "na magazynie"?

    Tak. Remanent na koniec roku. Nawet jesli jest zerowy.
    Wpisz go zgodnie z instrukcją do KPiR

    > Wiem jedynie że rozliczyć VAT i oczywiście UE (oba mam kwartalnie), a
    > co z dochodowym?

    Vatu nie rozliczasz w rocznym okresie.
    Wg tejże instrukcji ustal dochód na koniec roku.

    > Z używanego programu (MK RP) wystarczy jak wygeneruję PIT-5 i na jego
    > podstawie złożę PIT-36 i go zapłacę?

    Zgrubsza tak bedzie. Do tego ulgi , odliczenia - jeśli są.

    > Jakie są terminy na rozliczenie dochodowego? 1 maj?

    30 kwietnia.

    > Czy coś powinienem przenieść do KPiR albo rejestru VAT z poprzedniego
    > roku ?

    Remanent przenieść -wpisać.
    Vat rozliczasz przecież miesięcznie czy kwartalnie, więc tam nie ma cyklu
    rocznego.

  • 3. Data: 2010-01-16 19:56:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 20:23:38 +0100, cef napisał(a):

> [...]

    Może zadam głupie pytanie; a w sklepie coś masz? Bo, niezbyt potrafie
    sobie wyobrazić działalność handlową z zerowym remanentem.

    > Vatu nie rozliczasz w rocznym okresie.

    > Vat rozliczasz przecież miesięcznie czy kwartalnie, więc tam nie ma
    > cyklu rocznego.

    A roczne rozliczenie proporcji naliczonego?

  • 4. Data: 2010-01-16 20:13:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > Może zadam głupie pytanie; a w sklepie coś masz? Bo, niezbyt potrafie
    > sobie wyobrazić działalność handlową z zerowym remanentem.

    Słabo z wyobraźnią :-).
    Ja tak mam. Zamawiam to co klient potrzebuje i tyle dostarczam.
    Kiedyś tam zamówiłem sobie coś 1 szt więcej i klient tego nigdy nie zamówił
    więcej i
    ta 1 szt od lat leży sobie w magazynie,
    ale różnica remanentowa od kilkunastu lat jest zerowa.

    > A roczne rozliczenie proporcji naliczonego?

    A tu faktycznie trzeba rozliczyć, ale jakoś wydaje mi się, że jak ktoś
    ma sprzedaż zwolnioną, to jest zorientowany co ma robić :-)

  • 5. Data: 2010-01-16 23:19:52
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości

    > Ja tak mam. Zamawiam to co klient potrzebuje i tyle dostarczam.
    dokładnie,
    Jeśli chodzi o remanent, to z tego co czytałem oczywiście będzie zerowy (jak
    i początkowy),
    czy znaleziony artykuł jest aktualny czy teraz robi się to inaczej?:
    http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/66,369,17,.html

    pogooglałem o co to chodzi i nie przypominam sobie abym gdziekolwiek ustalał
    jakieś proporcje,
    może ktoś jaśniej o co chodzi?
    > A tu faktycznie trzeba rozliczyć, ale jakoś wydaje mi się, że jak ktoś
    > ma sprzedaż zwolnioną, to jest zorientowany co ma robić :-)
    chyba nie jestem zwolniony, jeśli chodzi o UE to kupowałem tylko towary, od
    których po sprzedaży odprowadzałem VAT w PL,

    >Zgrubsza tak bedzie. Do tego ulgi , odliczenia - jeśli są.
    Z grubsza? a kiedy nie? Do PIT-36 to już wiem że ulgi i odliczenia,

    Dziękuję za już udzielone informacje

    Piotr

  • 6. Data: 2010-01-18 16:57:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 16 Sty, 20:23, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Tak. Remanent na koniec roku. Nawet jesli jest zerowy.
    > Wpisz go zgodnie z instrukcją do KPiR

    A coś konkretnego grozi za niewpisanie zerowego remanentu do KPiR?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski