eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Za dużo zaliczek w 2009 - co zrobić?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2010-04-20 20:45:19
    Temat: Za dużo zaliczek w 2009 - co zrobić?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Przy okazji wypełniania zeznania rocznego widzę, że dwukrotnie wpłaciłem
    zaliczkę za listopadogrudzień. Wygląda na to, że wpisałem w banku najpierw
    w 'pojedynczej' wysokości, potem się poprawiłem i wpisałem podwojoną. Tylko
    niestety chyba nie skasowałem poprzedniego przelewu. ;-) W efekcie dwoma
    przelewami zapłaciłem trzykrotność zaliczki za listopad.

    Jak to teraz rozliczyć? Widzę dwie możliwości - albo napisać pismo o
    przeksięgowanie, albo po prostu w PIT-36L powiększyć o tę gratisową
    zaliczkę pole 'zapłacone zaliczki' - wyjdzie wyższa nadpłata/mniejsza
    dopłata. To drugie wyjście wydaje się prostsze, bo nie wymaga papierów i
    tłumaczenia, ale czy aby na pewno? Nikt nie będzie miał nic przeciwko? W
    końcu w pole 'zaliczki należne' (te z podziałem na miesiące) trzeba już
    wpisać kwoty, które faktycznie powinienem był zapłacić. Ich suma będzie
    mniejsza niż wpłaconych zaliczek. Może i tak przychodzenia i wyjaśniania o
    co chodziło nie uniknę?
    --
    Samotnik


  • 2. Data: 2010-04-21 08:01:16
    Temat: Re: Za dużo zaliczek w 2009 - co zrobić?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:45:19 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Przy okazji wypełniania zeznania rocznego widzę, że dwukrotnie wpłaciłem
    > zaliczkę za listopadogrudzień. Wygląda na to, że wpisałem w banku
    > najpierw w 'pojedynczej' wysokości, potem się poprawiłem i wpisałem
    > podwojoną. Tylko niestety chyba nie skasowałem poprzedniego przelewu.
    > ;-) W efekcie dwoma przelewami zapłaciłem trzykrotność zaliczki za
    > listopad.
    >
    > Jak to teraz rozliczyć? Widzę dwie możliwości - albo napisać pismo o
    > przeksięgowanie, albo po prostu w PIT-36L powiększyć o tę gratisową
    > zaliczkę pole 'zapłacone zaliczki' - wyjdzie wyższa nadpłata/mniejsza
    > dopłata. To drugie wyjście wydaje się prostsze, bo nie wymaga papierów i
    > tłumaczenia, ale czy aby na pewno? Nikt nie będzie miał nic przeciwko? W
    > końcu w pole 'zaliczki należne' (te z podziałem na miesiące) trzeba już
    > wpisać kwoty, które faktycznie powinienem był zapłacić. Ich suma będzie
    > mniejsza niż wpłaconych zaliczek. Może i tak przychodzenia i
    > wyjaśniania o co chodziło nie uniknę?

    Po prostu uważnie wypełniaj PIT-36L - patrz gdzie maja być zaliczki
    należne a gdzie wpłacone. Szansę, że komuś zechce się wyjaśniać dlaczego
    wpłaciłeś za dużo oceniam na 20%. Jeśli i tyle nie chcesz ryzykować, to
    do PIt-u dołącz (trwale - zszywacz) krótkie wyjaśnienie, ale takie "dla
    idioty" - żeby zrozumieli.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1