  • 1. Data: 2003-08-30 07:15:18
    Temat: Zaginiony PIT-5
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Spotkała mnie następująca kolej wypadków.

    1. W lipcu zgodnie z wszelkimi wymaganymi terminami złożyłem deklaracje
    PIT-5 i VAT-7 na co dostałem stosowne potwierdzenie w formie pieczątki
    datownika na kopiach deklaracji.
    2. W sierpniu miałem napad na firmę, przede wszystkim zabrano mi calą
    dokumentacje firmową łącznie z nieszczęsnym potwierdzonym PIT-em, fakt
    zgłoszony na policję.
    3. Zgłosiłem utratę dokumentów firmowych - faktur, PKPiR, rejestrów ect do
    Urzędu Skarbowego.
    4. Ze względu na konieczność przedstawienia PIT-ów z ostatnich dwóch
    miesięcy w banku celem możliwości zaciągnięcia kredytu udałem się do US-u i
    na miejscu okazłao się, że US również nie ma mojego PIT-u z czerwca(nie
    wchodzę w wątki, jak to możliwe?).
    5. Pani w US zasugerowała już, że to ja nie złożyłem PIT-u.

    Pytanie, jak się w tej sytuacji bronić? Jakie grożą mi konsekwencje?
    Czy da się ominąć horendalne opłaty za uzyskanie kserokopii deklaracji? US
    życzy sobie za tą usługę po 3 zł od każdej strony. Obliczyłem, że
    odtworzenie zeszłego roku i bieżącego kosztowałoby mnie ok.... 400 zł.

    Pozdrawiam
    dK

  • 2. Data: 2003-09-11 15:02:11
    Temat: Re: Zaginiony PIT-5
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    Wszystkie Urzędy Skarbowe pobierają opłatę za ksero deklaracji.
    Pozostaje Panu zwrócić się z prośbą do Naczelnika U.S. o wyjatkowe
    potraktowanie i zwolnienie z ... opłat w związku z zaistniałą sytuacją
    (włamanie i kradzież, oszacowana strata z tego tytułu), umotywowanie
    trudną sytuacją materialną, bo pewnie teraz w takiej się Pan znajduje.
    Życzę powodzenia i pozdrawiam
    lidpiotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info