  • 1. Data: 2008-04-07 09:37:23
    Temat: Zaksięgować obiektyw
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Hello,

    Temat już się przewijał i do tej pory stosowałam się do wytycznych,
    które znalazłam na grupie:

    - aparat fotograficzny (body z 1 obiektywem w komplecie) jako środek trwały
    - potem karty pamięci, lampa, obiektywy - wszystko poniżej 1500zł netto
    bezpośrednio w koszty (jako że mogą działać z różnymi aparatami)

    Ale teraz kupiłam obiektyw o wartości, kurde, 1506zł netto. Co z nim
    zrobić?

    A) w koszty i do ewidencji wyposażenia (nie mam nic w ewidencji, nie
    chciałabym jej extra zakładać)
    B) ...? nic mi już nie przychodzi na myśl; w środki trwałe nie mogę bo
    samodzielnie obiektyw to raczej nie działa, więc może podwyższyć wartość
    aparatu? ale jak to się robi?

    Pomocy, proszę! :)

    pozdr
    Gwyn

  • 2. Data: 2008-04-08 21:46:01
    Temat: Re: Zaksięgować obiektyw
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2008, Gwyn wrote:

    > A) w koszty i do ewidencji wyposażenia (nie mam nic w ewidencji, nie
    > chciałabym jej extra zakładać)

    Może ustal, czy tę ewidencję jednak masz czy nie.
    Brak wpisu nie upoważnia do nieprowadzenia ewidencji. Jak ją masz,
    to co chcesz "zakładać"?

    > B) ...? nic mi już nie przychodzi na myśl; w środki trwałe nie mogę bo
    > samodzielnie obiektyw to raczej nie działa, więc może podwyższyć wartość
    > aparatu? ale jak to się robi?

    Zwyczajnie :)
    Masz tam wartość początkową i wartość po umorzeniu (być może 0, jak już
    zamortyzowany), prawda?
    No to WP *podwyższa* się o "ulepszenie", a ratę do amortyzacji liczy od
    tej nowej WP.

    pzdr, Gotfryd