  • 1. Data: 2008-12-08 19:31:35
    Temat: Zakup zwolniony
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    czy zakup szkoleń (stawka VAT zw) księguję tylko w PKPiR czy do vatu też
    jakoś? Jakiś struktur przy tym nie muszę, jak przy sprzedaży?

    BTW: Do dzisiaj nie wiem jak zrobić tę strukturę ZW sprzedaży. Konsultowałem
    z księgową, ale ona też nie wie. To jest to przyjazne państwo :(
    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-12-09 06:08:33
    Temat: Re: Zakup zwolniony
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:

    > czy zakup szkoleń (stawka VAT zw) księguję tylko w PKPiR czy do vatu też
    > jakoś?

    do VATu nie widze większej potrzeby

    Jakiś struktur przy tym nie muszę, jak przy sprzedaży?

    struktury są do sprzedaży na podstawie zakupu, ale dotyczy to towarów
    handlowych. Chyba, że wspominasz o odliczeniu podatku naliczonego od
    zakupów związanych zarówno ze sprzedażą zwolnioną jak i opodatkowaną -
    ale to nie zmienia faktu, że tych szkoleń i tak nie musisz do rejestrw
    VAT, ze względu na na ich zwolnienie

    > BTW: Do dzisiaj nie wiem jak zrobić tę strukturę ZW sprzedaży. Konsultowałem
    > z księgową, ale ona też nie wie.

    skonsultuj sie z taką, co będzie wiedziała;>

  • 3. Data: 2008-12-09 09:52:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 09 grudzień 2008 07:08
    (autor gonia
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ghl20i$gfs$1@news.wp.pl>):

    > struktury są do sprzedaży na podstawie zakupu, ale dotyczy to towarów
    > handlowych.

    No Gotfryd coś wspominał o zakupie znaczków pocztowych strukturą, więc się
    zastanawiam.

    > skonsultuj sie z taką, co będzie wiedziała;>

    No z tym ciężko. Całe zaprzyjaźnione biuro rachunkowe otwarło dziub w
    zdziwieniu ,,o co chodzi''. Więc jakoś nie wierzę, że inne będą wiedzieć.
    Na razie szukam.... Mógłby się ktoś zlitować tutaj, kto przez to
    przechodził, i opoiwiedzieć co robić krok po kroku. na razie napisałem
    takie pismo do Naczelnika:

    ==================
    Od kilku lat prowadzę działalność gospodarczą. Do tej pory prowadziłem
    sprzedaż w stawce 22% i z rzadka tylko drobne usługi szkoleniowe na stawce
    ZW, które nie miały związanych ze sobą kosztów (nie wynajmuję pomieszczeń,
    nie księgowałem kosztów dojazdów).

    Od jesieni rozpoczynam jednak szkolenia w szerszym zakresie i w związku z
    tym powinienem chyba mieć na mocy art. 90 ustawy o VAT wyliczoną przez
    naczelnika Urzędu Skarbowego strukturę VAT.

    W tej chwili prowadzę usługi serwisu komputerowego, na stawce VAT 22,
    sprzedaż sprzętu komputerowego na stawce 22 oraz szkolenia na stawce ZW.
    Koszty uzyskania przychodu związane są z serwisem i sprzedażą. Kosztów
    związanych ze szkoleniami nie mam prawie wcale.

    Zwracam się więc z prośbą do Naczelnika o ustalenie struktury VAT dla mojego
    przedsiębiorstwa, zgodnie z ustawą o VAT.

    ==================

    Podobno tak w Zabrzu trzeba. Sęk w tym, że ja mam US w Gliwicach.

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 4. Data: 2008-12-09 13:14:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2008, Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 09 grudzień 2008 07:08
    > (autor gonia

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No Gotfryd coś wspominał o zakupie znaczków pocztowych strukturą, więc się
    > zastanawiam.

    To Ci Gonia wielkimi literami wyłożyła.
    Znaczki == towar handlowy (wtedy i tylko wtedy, jak są przeznaczone
    do dalszej odsprzedaży).
    Struktura *zakupów* nie dotyczy kosztów "ogólnych".

    > No z tym ciężko. Całe zaprzyjaźnione biuro rachunkowe otwarło dziub
    > w zdziwieniu ,,o co chodzi''.

    He, he :)
    Numer polega na tym, że jak chodzi o *oczywiste* rzeczy, to bardzo
    często fachowcy nie umieją podać "podstawy" - nie tylko prawnej i nie
    tylko przy podatkach.
    "Zawsze tak było i było dobrze" ;)

    > Podobno tak w Zabrzu trzeba. Sęk w tym, że ja mam US w Gliwicach.

    Dla ścisłości - w Gliwicach są 2 US.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-09 13:17:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 09 grudzień 2008 14:14
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0812091409580.2496@quad>):

> [...]
    > Numer polega na tym, że jak chodzi o *oczywiste* rzeczy, to bardzo
    > często fachowcy nie umieją podać "podstawy" - nie tylko prawnej i nie

    Tylko co ja mam zrobić?

    > Dla ścisłości - w Gliwicach są 2 US.

    No wiem, ja mam 2.

  • 6. Data: 2008-12-09 22:25:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tylko co ja mam zrobić?

    Doczytać jeszcze raz co Gonia napisała.
    Nic więcej.
    Już raz akcentowałem, powtórzę: "proporcja zakupów NIE DOTYCZY
    kosztów innych niż towary handlowe".
    A innego powodu niż proporcja zakupów (której przecież I TAK
    NIE PROWADZISZ) aby ujmować zakup bez VAT w ewidencji chwilowo
    zdaje się nie znamy.
    Oczywiscie istnialy (nie wiem czy aktualne) powodu - np. konieczność
    wykazywania zakupu paliwa itp.
    Twój przykład nie pasuje do niczego.
    Więc... po co wpisywać? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-12-10 09:25:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 09 grudzień 2008 23:25
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0812092322030.3844@quad>):

> [...]
    > A innego powodu niż proporcja zakupów (której przecież I TAK
    > NIE PROWADZISZ) aby ujmować zakup bez VAT w ewidencji chwilowo

    Nienienienie... Chodzi mi o strukturę sprzedaży zw, co do której
    odesłaliście mnie do księgowej, ale niestety kanał.

    > Oczywiscie istnialy (nie wiem czy aktualne) powodu - np. konieczność
    > wykazywania zakupu paliwa itp.

    Paliwo mam księgować jakoś specjalnie? Chciałem ewidencją przebiegu...

  • 8. Data: 2008-12-10 10:52:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2008, Tristan wrote:

    > Paliwo mam księgować jakoś specjalnie?

    Kiedyś była oddzielna rubryka w deklaracji VAT, więc żeby mieć do niej
    dane trzeba było ewidencjonować oddzielnie.
    CHYBA już nie obowiązuje.

    pzdr, Gotfryd