  • 1. Data: 2008-12-09 07:57:51
    Temat: czy można tak prowadzić księgi ?
    Od: Arjos <a...@p...onet.pl>

    mam sytuację że prowadzę KH dla firmy która ma kilka oddziałów ( nie
    mają osob.prawnej).
    księga prowadzona jest na archaicznym i niewygodnym programie, daje on
    jednak możliwość pracy offline we wszystkich oddziałach i przesyłania
    danych mailem i integrowania w Centrali.
    Chcę zmienić to oprogramowanie, z przyczyn organizacyjnych mogę to
    zrobić tylko w połowie oddziałów ( na razie)

    Pytanie : Czy można tak prowadzić Księgi, aby uznać te prowadzone w
    Oddziałach na starym programie jako pomocnicze a do Księgi Głównej w
    centrali ( nowy program ) wpisywać PK zbiorczo obroty miesiąca na
    podstawie "lokalnych" obrotówek.
    W dzienniku Księgi Głównej nie będzie zatem poszczególnych transakcji z
    tych oddziałów - będzie jedna kwota którą można odnieść do dziennika
    pomocniczego - "lokalnego"
    To samo będzie z rejestrami VAT

    Czy tak można ?

  • 2. Data: 2008-12-10 09:56:36
    Temat: Re: czy można tak prowadzić księgi ?
    Od: a...@g...com

    On Dec 9, 8:57 am, Arjos <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > W dzienniku Księgi Głównej nie będzie zatem poszczególnych transakcji z
    > tych oddziałów - będzie jedna kwota którą można odnieść do dziennika

    Ostroznie powiedzialbym, ze owszem, mozna. Ale nie dlatego, ze akurat
    sie znam w tym zakresie na podatkach, ale zdarzylo mi sie wdrazac
    zintegrowany system, do ktorego niektore dane (sprzedaz w oddzialach
    detalicznych) przychodzily interfejsami z innego programu (wlasnie
    offlinowego z codziennym transferem) i byly ksiegowane agregatem raz
    dziennie w stopniu szczegolowosci pozwalajacym na identyfikacje po
    oddziale i po stawce VAT. Takie cos dziala juz od bardzo dawna i nikt
    sie nie czepil, wiec jest spora szansa, ze mozna. Ale najlepiej i tak
    dopytac w lokalnym US.

    Pozdrowienia,

  • 3. Data: 2008-12-10 10:07:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2008 o 10:56:36 <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > oddziale i po stawce VAT. Takie cos dziala juz od bardzo dawna i nikt
    > sie nie czepil, wiec jest spora szansa, ze mozna.

    Do tego momentu infoi jest ciekawe...

    > Ale najlepiej i tak dopytac w lokalnym US.

    ... a to pominę milczeniem ;-)

    > Pozdrowienia,

    Wzajem,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-10 15:00:27
    Od: Arjos <a...@p...onet.pl>

    a...@g...com pisze:
    (...)

> [...]
    > oddziale i po stawce VAT. Takie cos dziala juz od bardzo dawna i nikt
    > sie nie czepil, wiec jest spora szansa, ze mozna. Ale najlepiej i tak

    Problem w tym że US-om nie ufam w zakresie wiedzy o rachunkowości
    (już parę razy wciskałem niezły kit kontrolerom aby uzasadnić
    księgowania niektórych operacji, widać było że mieli mętne pojęcie
    w temacie). Za to biegli których znam na ogół są niezmiernie
    zachowawczy i nie odbiegną ani na jotę od tego co znają.
    argument - bo tak się nie robi. I to "się" zamyka argumentację .