  • 1. Data: 2002-01-06 01:38:53
    Temat: Zakupy za euro w Niemczech
    Od: "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy jako podmiot gospodarczy mogę dokonywać zakupów za euro w Niemczech?
    Jeśli tak, to jak to przeliczać i ewidencjonować w KPiR?
    Czy trzeba do tego mieć firmowe konto dewizowe?
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-01-06 19:16:11
    Temat: Re: Zakupy za euro w Niemczech
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:a18a0l$reb$1@news.tpi.pl...
> [...]
    Niemczech?
    > Jeśli tak, to jak to przeliczać i ewidencjonować w KPiR?
    > Czy trzeba do tego mieć firmowe konto dewizowe?

    Jeśli kupujesz coś na firmę to załatwiasz to przez Bank.Dajesz zlecenie
    zapłaty lub przedpłaty na konto Twego dostawcy i kropka.Musisz mieć
    tylko złotówki.Jeśli chcesz kupić za gotówkę za granicą to kupujesz
    pieniądze (euro) w Banku.Musisz po prostu mieć kwit na
    walutę.Rozliczasz po kursie po jakim dokonałeś zakupu euro.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-01-06 22:29:42
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    Jeśli chcesz kupić za gotówkę za granicą to kupujesz
    > pieniądze (euro) w Banku.Musisz po prostu mieć kwit na
    > walutę.

    Jaki kwit?
    Nie potrzeba żadnego kwitu.

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-07 15:29:04
    Od: "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli kupujesz coś na firmę to załatwiasz to przez Bank.Dajesz zlecenie
    zapłaty lub przedpłaty na konto Twego dostawcy i kropka.Musisz mieć tylko
    złotówki.
    > Jacek

    Witam,
    czy dobrze rozumuję?
    Zamawiam produkt w Niemczech, dostaję fakturę na firmę, robię przelew do
    niemieckiego banku (płacę złotówkami, bank wysyła euro), wpisuję kwotę w
    złotówkach według dokumentu bankowego do KPiR, wpinam fakturę do segregatora
    i po krzyku?
    Czy do takich zakupów zagranicznych nie trzeba mieć jakichś zezwoleń?
    Pozdrawiam i z góry dzięki.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-01-07 16:12:39
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > czy dobrze rozumuję?
    > Zamawiam produkt w Niemczech, dostaję fakturę na firmę, robię
    przelew do
    > niemieckiego banku

    Najpewniej dostaniesz tylko proformę; nie podejrzewam żeby wysłano Ci
    towar bez zapłaty, chyba, że firma, która będzie realizować przesyłke
    się zgodzi byc Twoim gwarantem (a to i tak po podpisaniu oświadczenia,
    albo jeszcze gorzej: po wpłaceniu kaucji). Jak zapłacisz wyslą Ci
    towar; razem z towarem dostaniesz oryginał faktury i wtedy (zakładam,
    że zamówienie i faktura jest na firmę) będzie potrzebne zgłoszenie.
    Naliczą trochę opłat, podatków i wtedy doksięgujesz sobie różnicę...

> [...]
    segregatora
    > i po krzyku?
    > Czy do takich zakupów zagranicznych nie trzeba mieć jakichś

    Jeśli nie wymagają odrębnymi przepisami to nie.
    Ale nie jest to broń, paliwo, wyroby tytoniowe, samoloty, itp????
    :-))
    Wiele zależy też od tego kto realizuje przesyłkę (poczta, kurier,
    spedycja)
    Co właściwie chcesz kupić? Jakieś drobiazgi do firmy (programy,
    upominki) czy towar handlowy, bo będzie tu trochę różnie z wymaganymi
    dokumentami i formą zgłoszenia?

    CEZ

  • 6. Data: 2002-01-07 22:16:03
    Od: "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl>

    Jak zapłacisz wyslą Ci towar; razem z towarem dostaniesz oryginał faktury i
    wtedy (zakładam,
    że zamówienie i faktura jest na firmę) będzie potrzebne zgłoszenie.

    Jakie zgłoszenie?

    > Co właściwie chcesz kupić? (...) bo będzie tu trochę różnie z wymaganymi
    dokumentami i formą zgłoszenia?

    Chcę kupić na firmę stare ryciny w antykwariacie.

  • 7. Data: 2002-01-07 22:24:19
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1d6rv$4s8$1@news.tpi.pl...
    > Chcę kupić na firmę stare ryciny w antykwariacie.

    A zajmujesz się handlem antykwarycznym ?
    Czy jako ozdoba ?
    Jeśli to drugie i ryciny sprzed 2 wojny światowej to spodziewaj się samych
    problemów

  • 8. Data: 2002-01-08 13:26:06
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Krzysztof Dziedzic" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    faktury i
    > wtedy (zakładam,
    > że zamówienie i faktura jest na firmę) będzie potrzebne zgłoszenie.

    Zgłoszenie celne :-(

    > dokumentami i formą zgłoszenia?
    >
    > Chcę kupić na firmę stare ryciny w antykwariacie.

    No to patrz post: ikoguto :(

    CEZ