  • 1. Data: 2007-01-18 14:22:18
    Temat: Zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Witam!

    Pracodawca nie odprowadzał mojej zaliczki na podatek dochodowy (umowa o
    pracę). Czy urząd skarbowy będzie ją egzekwował od niego, czy to ja sam mam
    zapłacić w formie podatku należnego, żądając potem tej kwoty od pracodawcy?

  • 2. Data: 2007-01-18 14:31:57
    Temat: Re: Zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Funkcyjny" <f...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > mam
    > zapłacić w formie podatku należnego, żądając potem tej kwoty od

    w jakim sensie nie odprowadzał?

  • 3. Data: 2007-01-18 15:03:03
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > "Funkcyjny" <f...@o...pl> wrote in message

    > w jakim sensie nie odprowadzał?

    Potrącał zaliczkę z pensji brutto, a w rozliczeniu rocznym wysłał pracownikowi
    PITa, z którego wynikało, że zaliczka pobrana to 0zł.

  • 4. Data: 2007-01-19 04:00:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Funkcyjny" <f...@o...pl> wrote in message

    > Potrącał zaliczkę z pensji brutto, a w rozliczeniu rocznym wysłał
    > pracownikowi
    > PITa, z którego wynikało, że zaliczka pobrana to 0zł.

    Ile wynosiła pensja brutto. Masz gdzies "paski" z wypłaty? Są na nich
    zaliczki na podatek, czy tylko składowe ZUS.
    Może po prostu po odliczeniau ZUS na podatek nic nie zostawało.
    On musiałby być wariatem, żeby coś takiego zrobic.

    jesli jednak masz rację i na paskach z wypłat istnieje zaliczka na podatek
    to po pierwsze.
    Pismo do pracodawcy z żądaniem korekty pit np. w ciągu 14 dni.
    Po tym czasie pismo do US, że pracodawca mimo poinformowania go o tym nie
    dokonał korekty US.
    Wówczas to co powinno być wyliczone na dobrze wystawionym pit musisz sobie
    wyliczyć sam i tak się rozliczyć z US, do zeznania dołączając wyjasnienie co
    i o co chodzi.

    Z drugiej strony jeśli wiesz, że składki do US nie zostały odprowadzone
    możesz od razu zawiadomić US.

  • 5. Data: 2007-01-19 07:07:34
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > Ile wynosiła pensja brutto. Masz gdzies "paski" z wypłaty? Są na nich
    > zaliczki na podatek, czy tylko składowe ZUS.

    Właśnie w tym problem, że pracodawca nie chciał dawać pasków. Były rmua, a na
    pytanie o paski było stanowcze stwierdzenie, że pasków nie będzie i żeby więcej
    już na ten temat nie mówić. Firma teraz właśnie zakończyła działalność
    (pozwalniała wszystkich, pewnie będzie ogłaszać bankructwo), podobno ZUSów nie
    płaciła od sierpnia, dlatego się zastanawiam co będzie, jak zaliczek też nie
    wpłacała do urzędu.

    > Może po prostu po odliczeniau ZUS na podatek nic nie zostawało.
    > On musiałby być wariatem, żeby coś takiego zrobic.

    Pytam się wyprzedzająco - może się jednak okazać, że na PIT wszystko będzie
    dobrze. Prezesem spółki jest osoba, która mieszka za granicą i na dobrą sprawę
    nigdy w Polsce już nie musi się pojawić, więc jakby się uparł, to mógłby zniknąć
    i już nigdy nie być dostępny dla polskich organów ścigania. Chyba że do
    odpowiedzialności można wtedy podciągnąć księgowego, który w ramach swojej
    działalności gospodarczej prowadził księgowość spółki (z o.o.)?

    > jesli jednak masz rację i na paskach z wypłat istnieje zaliczka na podatek
    > to po pierwsze.

    No właśnie, teraz domyślam się skąd ta niechęć do pasków.

> [...]
    > wyliczyć sam i tak się rozliczyć z US, do zeznania dołączając wyjasnienie co

    Czyli z własnej kieszeni nie muszę płacić, to dobrze :)

    > Z drugiej strony jeśli wiesz, że składki do US nie zostały odprowadzone
    > możesz od razu zawiadomić US.

    Dzięki za odpowiedź :-)