  • 1. Data: 2003-06-08 20:26:08
    Temat: Zamortyzowane srodki trwale
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    Witam serdecznie

    Mam pytanie:

    Posiadam ze srodkow trwalych kilka urzadzen, likwiduje DG, wszystkie ST sa
    juz zamortyzowane.

    Czy w remanencie koncowym mam je uwzgledniac? Jesli tak, to czy moge obnizyc
    wartosc maszyn do realnej ich wartosci (bo to juz trupy :-)) ?

    Jeszcze jedna sprawa, bo mam zamieszanie i nie pamietam, w jakiej kolejnosci
    wyrejestrowuje sie DG?

    Dzieki!

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-06-09 10:37:21
    Temat: Re: Zamortyzowane srodki trwale
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jun 2003, Pawel F. Rozenek wrote:

> [...]
    >+ juz zamortyzowane.
    >+
    >+ Czy w remanencie koncowym mam je uwzgledniac?

    Nie, tylko wyposażenie (oraz towary i materiały, o ile zostały).

    >+ Jesli tak, to czy moge obnizyc
    >+ wartosc maszyn do realnej ich wartosci (bo to juz trupy :-)) ?

    A to nie pamiętam, z jakiej kwoty trzeba odprowadzić VAT
    o ile odliczałeś VAT przy zakupie ŚT...
    Jesteś VATowcem ? (może by napisać zamiast zdawać się na
    domysły grupy :])

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-11 09:56:17
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > o ile odliczałeś VAT przy zakupie ŚT...
    > Jesteś VATowcem ? (może by napisać zamiast zdawać się na

    Dzieki za odpowiedz.

    Przepraszam, zapomnialem. Wlasnie, bo bylem VATowcem. Co z VATem od tych
    zamortyzowanych ST???

  • 4. Data: 2003-06-11 11:18:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003 s...@a...pl wrote:
    [...]
    >+ Przepraszam, zapomnialem. Wlasnie, bo bylem VATowcem. Co z VATem od tych
    >+ zamortyzowanych ST???

    Jak wyłożono tu kiedyś - jest to "towar" wg ustawy o VAT.
    Krótko mówiąc - VAT trzeba zwrócić, nie pamiętam czy
    fakturą wewnętrzną czy innym wynalazkiem :(
    No i jak już zeznałem - nie pamietam czy od "wartości
    rynkowej" czy wartości początkowej, może ktoś przypomni.
    Amortyzacja nie ma niestety wpływu na ten smutny fakt :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-11 20:44:37
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

> [...]
    > rynkowej" czy wartości początkowej, może ktoś przypomni.
    > Amortyzacja nie ma niestety wpływu na ten smutny fakt :(

    &*&^%%$#$#&&*&*(&*( !!!!!!!!!

    No wlasnie, ciekawe, od jakiej wartosci, faktem jest, ze te maszyny to juz
    trupy :-(

    Potrafi ktos pomoc w odpowiedzi na pytanie ?, bo sie troche zalamuje :-(

  • 6. Data: 2003-06-12 06:23:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, Pawel F. Rozenek wrote:

> [...]
    >+ > rynkowej" czy wartości początkowej, może ktoś przypomni.
    >+ > Amortyzacja nie ma niestety wpływu na ten smutny fakt :(

    Jak wyrażałem swoje zastrzeżenia to odpowiedziano mi tu: "a co
    to konia obchodzi"... :]

    >+ No wlasnie, ciekawe, od jakiej wartosci,

    *Na zdrowy rozum* powinna być to wartość rynkowa, czyli tyle
    ile dostałbyś jakbyś sprzedał.
    Przeszukawszy:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=vat%20&as_oq=lik
    widacja%20likwidacji%20zako%F1czenie%20ko%F1cowy&ie=
    ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind
    =12&as_minm=5&as_miny=2000&as_maxd=11&as_maxm=6&as_m
    axy=2003&num=100&hl=pl

    ...znajduję same potwierdzenia tego stanowiska, w tym własne
    listy linków:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=9fff6ba299015f36&rnum=6

    ...i wskazanie na "podstawę":
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=b80f3f988d8bea28&rnum=8
    (post Walfala).

    >+ Potrafi ktos pomoc w odpowiedzi na pytanie ?, bo sie troche zalamuje :-(

    Jasne: masz *obowiązek* przeczytania wszystkich postów wskazanych
    pierwszym linkiem (tym z szukaniem) :)
    Jakaś setka wątków (bo są 2 strony w wyświetlaniu po 100 na stronę
    - na oko jakieś 150, ale część wątków jest "rozszczepionych).
    A "przy okazji" poruszają inne kwestie związane z zamykaniem,
    nie zawadzi poczytać !
    Acha: skorzystaj z innych (kolejnych) linków w postach i sam
    zadaj googlowi jeszcze parę pytań "z zamykania DG" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-12 09:32:34
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    wielkie dzieki za pomoc, juz sprawdzam podeslane wyniki i sam robie -o-o-
    (google)