  • 1. Data: 2004-07-26 16:37:21
    Temat: Zapytanie o komputer
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam Grupowiczow

    rozpoczalem DG i chcialbym zakupic nowego laptopa (koszt zakupu to 4 277 zl
    netto), ktory jest mi niezbedny do prowadzenia tej dzialalnosci (uslugi
    reklamowe, grafika, male DTP - w tej chwili dzialam na prywatnym juz troche
    wysluzonym). Moj przychod miesieczny rzedu 3600 netto, niewielkie koszta
    prowadzenia firmy.
    Co moge zyskac kupujac ten sprzet na firme ?
    Czy bede mogl odpisac sobie VAT i podatek dochodowy, jesli tak to w jakiej
    ilosci ?
    Jak wyglada sprawa z amortyzacja komputera, ile moge odliczyc ?
    Nie planowalem teraz tego zakupu, ale jesli jest mozliwosc skorzystania na
    zwrocie podatku to chyba warto :)

    Pozdrawiam
    A.S.

    ---
    Żadnych wirusków :)

  • 2. Data: 2004-07-27 07:40:11
    Temat: Re: Zapytanie o komputer
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Arqadius pisze:

> [...]
    > koszta prowadzenia firmy.
    > Co moge zyskac kupujac ten sprzet na firme ?

    czesc VAT od ceny netto..

    > Czy bede mogl odpisac sobie VAT

    Woglolnym przypadku czesc..

    > i podatek dochodowy,

    Odpisac ? Podatek ? Dochodowy ?

    Czyj ?

    > jesli tak to w jakiej
    > ilosci ?

    Wynikajacej z uwtawy o VAT..
    (zaleznieod tego wg jakich stawek sprzedajesz).

    > Jak wyglada sprawa z amortyzacja komputera, ile moge odliczyc ?

    wszystko..
    Aleprzy tejcenie nie odtrazu..

    > Nie planowalem teraz tego zakupu, ale jesli jest mozliwosc skorzystania na
    > zwrocie podatku to chyba warto :)

    jesli komputer jest potrzebny, to warto..

    pozdrowienia

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-27 18:31:43
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    VAT dostaniesz na konto czy jak tam Ci wygodniej - przeniesiesz na nastepny
    miesiac.... Natomiast komputerek amortyzujesz miesiecznie (poniewaz kwota
    netto przekracza magiczna sumke 3500 zl)

    Pozdr.
    Michal

  • 4. Data: 2004-07-27 20:52:39
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak wyglada sprawa z amortyzacja komputera, ile moge odliczyc ?
    > Nie planowalem teraz tego zakupu, ale jesli jest mozliwosc skorzystania na

    Kolega Bogusław troszkę namieszał.

    Możesz odliczyć całą kwotę VAT od podatku należnego, czyli od sprzedaży,
    czyli w tym przypadku 940 zł. Występowanie o zwrot VAT w takim przypadku to
    głupota, nadwyżkę odliczysz sobie w następnym miesiącu. Oczywiście zakładam,
    że jesteś VATowcem.

    Podatek dochodowy, tu (dalej jeżeli jesteś VATowcem) niestety nie możesz
    wrzucić całego komputera w koszty, tylko dokonujesz odpisów amortyzacyjnych
    w wysokości 30% wartości netto rocznie. W Twoim przypadku to
    106,93 zł miesięcznie od miesiąca następnego po wprowadzeniu kompa do
    ewidencji środków trwałych. I tak przez 40 miesięcy. BTW lepszym
    rozwiązaniem jest kupno kompa uzywanego, ale jak jesteś zainteresowany to na
    priv, bo mi się nie chce pisać.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-07-28 07:50:41
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemysław Mrozek pisze:

    > zl
    > troche

    > Kolega Bogusław troszkę namieszał.
    >
    > Możesz odliczyć całą kwotę VAT od podatku należnego, czyli od sprzedaży,
    > czyli w tym przypadku 940 zł.

    Nie mieszaj...

    Komputer sluzy CALEJ sprzedazy, wiec odliczenieprzysluguje tylko w
    odpowiedniej wyskosci.
    Oczywiscie JEST mozliwosc, ze ktos ma sprzedaz WYLACZNIE OPODATKOWANA,
    wtedy odlicza caly.. Ale moze ty jestes "wrozkiem" i wiesz, ze kazdy kto
    przeczyta twa odpowiedz i wezmie do siebie, ma sprzedaz
    wylacznieopodatkowana.
    Ja wolalem napisac dokladniej..
    Odliczenie VAT jest w odpowiedniej proporcjji sprzedazy opodatkowanej
    w calosci sprzedazy (wg ustawy o VAT)

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-28 11:31:37
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtedy odlicza caly.. Ale moze ty jestes "wrozkiem" i wiesz, ze kazdy kto
    > przeczyta twa odpowiedz i wezmie do siebie, ma sprzedaz

    Odpowiadałem na pytanie kolegi:
    usługi reklamowe, grafika, DTP - wszystko opodatkowane

    > Ja wolalem napisac dokladniej..
    > Odliczenie VAT jest w odpowiedniej proporcjji sprzedazy opodatkowanej
    > w calosci sprzedazy (wg ustawy o VAT)

    A to się zgadza, ale też nie do końca, bo wg nowej ustawy o VAT to wg
    proporcji z roku poprzedniego lub proporcji ustalonej z naczelnikiem US w
    formie protokołu. Sam się tak rozliczam (sprzedaż opodatkowana i zwolniona).

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2004-07-28 12:07:01
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemysław Mrozek pisze:

> [...]
    > proporcji z roku poprzedniego lub proporcji ustalonej z naczelnikiem US w
    > formie protokołu. Sam się tak rozliczam (sprzedaż opodatkowana i

    Wlasnie dlatego zaznaczylem, ze wg ustawy o VAT... bo wlasnie nowa nam zycie
    "uproscila".

    Boguslaw