    From: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapytanie o komputer
    Date: Tue, 27 Jul 2004 22:52:39 +0200
    Sender: a...@o...pl@bxu145.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > rozpoczalem DG i chcialbym zakupic nowego laptopa (koszt zakupu to 4 277
    zl
    > netto), ktory jest mi niezbedny do prowadzenia tej dzialalnosci (uslugi
    > reklamowe, grafika, male DTP - w tej chwili dzialam na prywatnym juz
    troche
    > wysluzonym). Moj przychod miesieczny rzedu 3600 netto, niewielkie koszta
    > prowadzenia firmy.
    > Co moge zyskac kupujac ten sprzet na firme ?
    > Czy bede mogl odpisac sobie VAT i podatek dochodowy, jesli tak to w jakiej
    > ilosci ?
> [...]
    Kolega Bogusław troszkę namieszał.

    Możesz odliczyć całą kwotę VAT od podatku należnego, czyli od sprzedaży,
    czyli w tym przypadku 940 zł. Występowanie o zwrot VAT w takim przypadku to
    głupota, nadwyżkę odliczysz sobie w następnym miesiącu. Oczywiście zakładam,
    że jesteś VATowcem.

    Podatek dochodowy, tu (dalej jeżeli jesteś VATowcem) niestety nie możesz
    wrzucić całego komputera w koszty, tylko dokonujesz odpisów amortyzacyjnych
    w wysokości 30% wartości netto rocznie. W Twoim przypadku to
    106,93 zł miesięcznie od miesiąca następnego po wprowadzeniu kompa do
    ewidencji środków trwałych. I tak przez 40 miesięcy. BTW lepszym
    rozwiązaniem jest kupno kompa uzywanego, ale jak jesteś zainteresowany to na
    priv, bo mi się nie chce pisać.