  • 1. Data: 2002-02-01 23:20:09
    Temat: Re: Zasilek chorobowy w DG - pomóżcie bo się gubię
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    szanse na przywrocenie ubezpieczenia chorobowego, a wiec i wyplate zasilku
    sa duze
    nalezy zlozyc wniosek o przywrocenie terminu i czekac ok miesiaca
    jesli jest to przypadek sporadyczny przywroca termin...sam przez to
    przeszedlem

    grzess

  • 2. Data: 2002-02-01 23:32:38
    Temat: Zasilek chorobowy w DG - pomóżcie bo się gubię
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Może ktoś z obecnych na liście miał już doświadczenia w uzyskiwaniu zasiłku
    chorobowego dla osoby prowadzącej DG.
    Sytuacja jest taka.
    Przedsiębiorca, oczywiście w momencie kiedy wystąpił o zasiłek chorobowy,
    dowiaduje się że:
    - w pierwszym miesiącu opłacania składek (był to akurat marzec) zapłacił za
    małe składki (błąd w obliczeniu podstawy dla niepełnego miesiąca) -
    niedoplata ok 80zł
    - dwa miesiące temu składki na zus zostały "zdjęte" z konta 11 dnia
    miesiąca zamiast 10 (za późno ustawiony przelew w telepekao)
    W związku z tym ubezpieczenie chorbowe ustało juz w marcu, a wlaściwie się
    nie zaczęło.
    Za pozostałe miesiące składki opłacane były w terminie i odpowiedniej
    wysokości.
    Jakie są szanse na przywrócenie prawa do zasiłku chorobowego po opłaceniu
    zaległości z odsetkami? Słyszałam że teraz są większe niż na początku
    działania naszej ukochanej reformy, ale to tylko pogłoski.

    Druga sprawa, ile wyniósłby ten nieprzyznany zasiłek chorobowy za jeden
    miesiąc niezdolności do pracy?
    Oczywiście wiem, że liczy sie podstawa naliczania składek na ub.chorobowe,
    a nie rzeczywisty dochód,a więc średnio jakieś 1200zł.
    Czy od tej podstawy zasiłek liczy sie juz tak samo jak dla pracownika tzn.
    pomniejsz się go o kwotę równą składkom na ub. społeczne naliczonym od tej
    podstawy (tyle że się ich nie odprowadza) i dopiero od tego liczy się
    zasiłek (80%)- podatek.
    Czy tez zasiłek liczy sie od razu od podstawy? Im dłużej czytam przepisy
    tym mniej jestem pewna.
    Chodzi o to, że zwolnienie jest na niecały miesiąc (29 dni), a
    "nadpłaconej" składki na ubezpieczenie chorobowe jest ok 300zł.
    Czy opłaca sie szarpać z ZUSem, wszak nie wiadomo jak długo to potrwa i z
    jakim skutkiem, czy może machnąć ręką i poprosić o zaliczenie nadpłaty na
    składki w nastepnym miesiącu lub o zwrot?

    Będę wdzięczna za porady, również w sprawie treści ewentualnego odwołania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-02-02 20:02:51
    Od: "Zbychu" <r...@f...pl>

    Miałem identyczny przypadek: zostałem potraktowany jak śmieć, żadnych szans
    na wygranie sprawy. TO BANDYCKA FIRMA!
    Czekałem pół roku aż mi przywrócili chorobowe i teraz załatwiam zwolnienie
    za zwolnieniem, bez skrupułów tak jak ONI.