  • 1. Data: 2008-11-13 22:38:03
    Temat: Zawartość faktury
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    Witam grupowiczów.
    Jest sobie w sieci pewien serwis. Pozwala on na prowadzenie księgowości i
    m.in wystawianie faktór.
    Ma on dwa warianty ich wystawiania: (od netto i od brutto).
    Na fakturze od netto jest lp, nazwa pozycji, ilość, jednostka miary, cena
    netto, wartość netto i stawka podatku. Brak wartości z podatkiem w
    poszczególnych pozycjach.
    Wariant od brutto ma taką samą konstrukcję, tyle, że zamiast ceny i wartości
    netto są brutto.
    W obu, jest podsumowanie z rozbiciem na poszczególne stawki podatku itp.
    Wystawiłem kilka faktur, wariant brutto i mam dylemat, czy nie jest to
    sprzeczne z wytycznymi ministerialnymi określającymi zawartości faktur.
    Serwis twierdzi że jest ok, ja mam wątpliwości.
    Co prawda jest mowa w przepisach, że stosując ceny urzędowe, albo umowne
    można podawać w pozycjach tylko ich ceny i wartość brutto, ale czy cena
    umowna to ta o której ja myślę?:)

    Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.

    Adam

  • 2. Data: 2008-11-14 00:20:09
    Temat: Re: Zawartość faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008, Adam.O wrote:

    > Wystawiłem kilka faktur, wariant brutto i mam dylemat, czy nie jest to
    > sprzeczne z wytycznymi ministerialnymi określającymi zawartości faktur.
    > Serwis twierdzi że jest ok, ja mam wątpliwości.

    Przejrzyj archiwa - sposobów wystawienia poprawnej faktury jest
    całkiem sporo.

    > Co prawda jest mowa w przepisach, że stosując ceny urzędowe, albo umowne
    > można podawać w pozycjach tylko ich ceny i wartość brutto, ale czy cena
    > umowna to ta o której ja myślę?:)

    A o której myślisz? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-14 07:01:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2008 23:38:03 +0100, Adam.O napisał(a):

> [...]
    > Co prawda jest mowa w przepisach, że stosując ceny urzędowe, albo umowne
    > można podawać w pozycjach tylko ich ceny i wartość brutto, ale czy cena

    Wg rozporządzenia i ustawy o PTU faktura jedynie powinna zawierać wymagane
    elementy i to wszystko.
    Inne zagadnienia nie są sprecyzowane.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 4. Data: 2008-11-14 08:42:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    [...]
    > Wg rozporządzenia i ustawy o PTU faktura jedynie powinna zawierać wymagane
    > elementy i to wszystko.
    > Inne zagadnienia nie są sprecyzowane.

    Nie no, aż tak dobrze nie ma :)
    Możliwości prawidłowych sposobów wyliczenia wartości na fakturze
    jest od metra, ale zupełnej dowolności nie ma. Algorytmy liczenia
    *są* wyspecyfikowane (mimo owej sporej możliwości wyboru, a to on
    netta, a to od brutta, a to liczeniem "matematycznym", a to
    z użyciem zaokrąglonych współczynników, czy "od tabeli głównej",
    czy od "pomocniczej" - ale powymieniane).
    Jeszcze by ktoś przyjął zaokrąglenie wartości stawki np do 20% :D
    (przypomnę że np. "urzędowe" zaokrąglenie 1/(1+stawka) jest zdefiniowane
    w przepisach)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-14 20:08:24
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:Pine.WNT.4.64.0811140118420.3740@quad,

    > Przejrzyj archiwa - sposobów wystawienia poprawnej faktury jest
    > całkiem sporo.

    No czytam to i owo, ale czasu brak niestety:)

    > A o której myślisz?

    No dla mnie cena umowna, to taka na którą umawiam się z klientem:)
    Dla Kowalskiego ważna jest cena brutto, ale minister twierdzi, że na
    fakturze w pozycjach powinna być cena netto, a na moich jej brak. Netto jest
    dopiero w podsumowaniu całości.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2008-11-15 09:17:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, Adam.O wrote:

> [...]
    > w pozycjach powinna być cena netto, a na moich jej brak. Netto jest dopiero w

    Hm... o to chodzi:

    +++
    § 12.
    1. W przypadku gdy podatnik jest obowišzany do stosowania cen
    urzędowych zawierajšcych podatek, w fakturze stwierdzajšcej dokonanie
    sprzedaży:
    1) jako cenę jednostkowš wykazuje się cenę wraz z kwotš podatku
    (cenę brutto), a zamiast wartoœci sprzedaży netto wykazuje się wartoœć
    sprzedaży brutto;
    [...]
    3) sumę wartoœci sprzedaży netto stanowi różnica między wartoœciš
    sprzedaży brutto a kwotš podatku, z podziałem na poszczególne stawki
    podatku.
    2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto.
    ---

    ...czy źle rozumiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-15 10:17:37
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:Pine.WNT.4.64.0811151012120.3252@quad,

> [...]
    > 2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy
    > sprzedawca stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto.

    Bardzo dobrze rozumiesz...Wolałbym, by nikt nie zarzucił mi wadliwości
    faktur.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 8. Data: 2008-11-15 22:49:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Nov 2008, Adam.O wrote:

    [...]
    [...]
    > Bardzo dobrze rozumiesz...Wolałbym, by nikt nie zarzucił mi wadliwości
    > faktur.

    Dobra.
    To teraz ustal, czy uważasz, że *zgodnie z cytatem* faktura którą
    opisujesz jest *dobra* czy *zła*.
    Bo trochę mnie skołowałeś - wydawało mi się, że porównanie litera
    po literze wypada jednoznacznie.
    Sugeruję położenie nacisku na różnicę między "cena" a "wartość".

    pzdr, Gotfryd