  • 1. Data: 2008-11-13 17:44:32
    Temat: mieszkanie w testamencie czy darowizna?
    Od: "czarcipazur" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja matka chce mi przekazac prawo do mieszkania wlasnosciowego. Jestem
    jedynakiem, mama jest samotna. Czy lepiej jest to zrobic w drodze testamentu
    czyy darowizny. Zaznaczam ze chcialbym sprzedac mieszkanie po jej smierci.
    Acha, nie jestem w nim zameldowany, posiadam wlasne mieszkanie z zona w TBS.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-11-13 18:23:02
    Temat: Re: mieszkanie w testamencie czy darowizna?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    czarcipazur wrote:
> [...]
    > jej smierci. Acha, nie jestem w nim zameldowany, posiadam wlasne
    > mieszkanie z zona w TBS. Z góry dziękuję za pomoc.

    W ogole ani jedno ani drugie nie jest ci potrzebne.

    Darowizna powoduje, ze mieszkanie stanie sie twoje juz. Zapłacisz koszty
    aktu.
    Testament spowoduje, że staniesz się właścicielem po śmierci mamy. Można
    go napisać samemu na akrtce papieru. Za darmo. Z tym, że po co.
    Skoro mieszkanie w 100% należy do mamy a ty jesteś jedynakiem to ustawa
    i tak ci gwarantuje cały spadek.
    Równie dobrze możecie nie robić nic, a mieszkanie i tak bedzie twoje.

  • 3. Data: 2008-11-13 20:11:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Znacznie lepiej jesli mama napisze testament.

    Inaczej jesli chłopak umrze, a mama po nim i nie zdąży spisac ostatniej woli (a moga
    jechać np. wspólnym samochodem i doznać
    wypadku, on kierowca na miejscu mama po kilku dniach przytomności w szpitalu), to
    mieszkanie przejdzie na gmine niestety, wg ustawy.

    Drowizna wiązałaby się z rezygnacją z mieszkania w systemie TBS.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-11-13 22:37:32
    Od: "czarcipazur" <t...@p...onet.pl>

    A sprawa podatku? czy musze sie zameldowac w mieszkaniu mamy i byc
    zameldowanym przez 12 m-cy zeby nie zaplacic podatku przy sprzedazy
    mieszkania?Oczywiscie licze ze mama dluzej pozyje ale kto to wie...

  • 5. Data: 2008-11-14 02:08:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    czarcipazur wrote:

    > A sprawa podatku? czy musze sie zameldowac w mieszkaniu mamy i byc
    > zameldowanym przez 12 m-cy zeby nie zaplacic podatku przy sprzedazy
    > mieszkania?Oczywiscie licze ze mama dluzej pozyje ale kto to wie...

    tak,
    przy czym jak się zameldujesz i nie będziesz mieszkać to poświadczysz
    nieprawdę co ewentualnie może mieć też swoje skutki.

    W ogóle to wprowadznie tego zapisu o zameldowaniu to był niezły przekręt.