  • 1. Data: 2005-01-05 09:42:06
    Temat: Zawartość faktury VAT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Chciałbym się upewnić :)

    W RMF jest powiedziane, że na fakturze musi być "cena jednostkowa netto"
    oraz "wartość sprzedaży netto". Potwierdźcie, czy dobrze rozumiem: przy
    każdej pozycji będzie nazwa towaru, ilość, cena netto i wartosć podatku.
    Natomiast wartość netto ma być tylko w podsumowaniu, tak? Nie muszę podawać
    wartości netto (ilość*cena) przy każdej pozycji?

    W RMF jest to tak napisane, że nie wiem, które punkty w par. 12 ust. 1
    dotyczą poszczególnych pozycji, a które całości. Akurat w tym przypadku
    słowo "sprzedaż" sugeruje, że chodzi o całą fakturę.

    I jeszcze jedno: "5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj
    wykonanych usług". Co to jest ten 'rodzaj'? W przypadku towaru - jasna
    sprawa, jest np. J.m. - szt. oraz Ilość - 1. A co w przypadku usługi?
    Rodzaj? Ossochozi?

    P.

  • 2. Data: 2005-01-05 10:51:13
    Temat: Re: Zawartość faktury VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ każdej pozycji będzie nazwa towaru, ilość, cena netto i wartosć podatku.
    >+ Natomiast wartość netto ma być tylko w podsumowaniu, tak?

    IMHO "ma być tylko" to nadużycie (sugeruje że *nie powinna* wystąpić
    gdzie indziej) :) abstrahując od "tematu"....

> [...]
    >+ dotyczą poszczególnych pozycji, a które całości. Akurat w tym przypadku
    >+ słowo "sprzedaż" sugeruje, że chodzi o całą fakturę.

    Powiedzmy że nie wypowiem się chwilowo w kwestii zasadniczej :)
    Ale nie jest prawdą że "sprzedaż" oznacza całą fakturę.
    Popatrzmy na to:
    "9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług
    z podziałem na poszczególne stawki[...]"

    Oczywistym jest że suma nie może mieć składników będących już
    sumą CAŁEJ sprzedaży...

> [...]
    >+ wykonanych usług". Co to jest ten 'rodzaj'? W przypadku towaru - jasna
    >+ sprawa, jest np. J.m. - szt. oraz Ilość - 1. A co w przypadku usługi?

    "Przykładowe rodzaje usług w celach edukacyjnych" :)
    1. "Godzina szkolenia BHP" - 15 zł
    2. "Usługa serwisowa - uruchomienie jednego węzła grzewczego" - 50 zł
    3. "wyrywanie zębów od sztuki" - 40 zł

    Zauważ że w poz.3 j.w. miary to nie "sztuka towaru pt. ząb" :) ale
    właśnie "sztuka hm.... usługi" :)
    A może być "od obrobionego egzemplarza", "od czasu przeznaczonego
    na obróbkę", "od kwalifikacji dowolnej wg cennika".... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)