  • 1. Data: 2005-08-26 08:56:16
    Temat: Zawieszona DG a faktury za telefon??
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Mam zawieszoną DG i nie wiem co zrobić z fakturami za komórkę które są
    wystawiane na firmę. Księgować to normalnie w KPiR czy jakoś inaczej??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-26 09:22:20
    Temat: Re: Zawieszona DG a faktury za telefon??
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mariusz wrote:

    > Mam zawieszoną DG i nie wiem co zrobić z fakturami za komórkę które są
    > wystawiane na firmę. Księgować to normalnie w KPiR czy jakoś inaczej??

    Znaczy jak sie wyrejestrowales to nie prowadzisz DG. Czyli fakturki ni
    eodliczysz, bo niby jak?

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 3. Data: 2005-08-26 09:22:29
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    No tak ale mi nie chodzi o odliczenie fakturki tylko o to czy mogę sobie te fakturki
    rzucić w kąt i o nich zapomnieć?? Co na to US? Nie muszę i ich nigdzie wpisywać??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-08-26 11:56:46
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > No tak ale mi nie chodzi o odliczenie fakturki tylko o to czy mogę
    > sobie te fakturki
    > rzucić w kąt i o nich zapomnieć?? Co na to US? Nie muszę i ich
    > nigdzie wpisywać??

    Mozesz wywalic.

    marekz

  • 5. Data: 2005-08-26 13:30:34
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Mam zawieszoną DG

    ... ale ZUS płacisz, prawda? ;-)

  • 6. Data: 2005-08-26 14:05:48
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gollum wrote:

    > ... ale ZUS płacisz, prawda? ;-)

    ...bo jak nie, to zaplacisz pozniej z odsetkami ;)

  • 7. Data: 2005-08-26 20:07:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisał
    >
    > Mozesz wywalic.

    ...a nie szkoda ich tak "po prostu wywalić" ???
    Stanowczo protestuję !!
    Toć tu podatnik jeden z drugim pracowicie miejscówki od VATu
    odlicza (ok. 1 zł od ekspresu :>) a ty tak lekkomyślnie:
    "wywalić" ;) !

    Hint: "zabezpieczenie źródła przychodu" - pytając googla (zarówno
    www.google.pl jak i groups.google.pl) należy wziąć pod uwagę
    "zachowanie OR zabezpieczenie" tudzież "źródła OR źródeł",
    "przychodu OR przychodów" i inne takie.

    Chyba tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/d3323b2130588f5f
    ...udało mi się "przy okazji" wyłożyć mój punkt widzenia: skoro
    podatnik aktywnie o coś zabiega (zawiera umowy, nabywa ST "na firmę") to
    można się zastanawiać czy przypadkiem "prowadzi działalność".
    Ale jeśli są to czynności niezbędne tylko do nieutracenia pewnych
    właściwości firmy (np. czynsz za chwilowo niewykorzystywany lokal,
    naprawa samochodu nie po to żeby jeździć ale żeby nie przerdzewiał
    na wylot itp) to pasują jak ulał do dosłownego cytu zawartego
    w wielu miejscach, np. na stronie:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/3733,wydatki-na-
    pozyskanie-inwestora-sa-kosztem.html
    ...mimo że z treścią owej strony nie jest związany.
    Mianowicie:
    "w celu osišgnięcia,
    zabezpieczenia lub zachowania Ÿródła przychodu"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jestem niemal pewien że kiedyś odwoływałem się do przyuważonego
    artykułu w prasie który nawiązywał do "zabezpieczenia" w okresie
    *nie*prowadzenia DG czyli tematu wątku.
    Niestety piszę "z głowy czyli z niczego" a dostęp do googla
    Mariusz ma tak jak ja, więc niech go pyta ;) !

    O, mam :) - inny artykuł, ale powołujący się na wyroki NSA więc
    całkiem poważnie brzmiący:
    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/mag2004/wydatk
    i.htm

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-08-26 20:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, Mariusz wrote:

    > Mam zawieszoną DG i nie wiem co zrobić z fakturami za komórkę które są
    > wystawiane na firmę. Księgować to normalnie w KPiR czy jakoś inaczej??

    Trochę ;) stanowiska (swojego) wyłożyłem w innym miejscu.

    Natomiast chciałbym tak "z osobna" zaznaczyć, że jak dla mnie
    nie jest oczywisty *moment* kiedy można zaliczyć takie wydatki
    ponoszone w okresie nieprowadzenia DG w KUP.

    Pomijam taki szczegół iż ustawy "o przedsiębiorczości" pojęcia
    zawieszenia nie znają (nie definiują) i jest to spory kłopot
    sam w sobie. "Ja bym się trochę bał".
    Natomiast IMO nie ma powodu do niezaliczania w KUP *w ogóle*,
    czym innym jest pytanie "kiedy" (czy wg okresu poniesienia czy
    po wznowieniu wykonywania DG).
    Odliczenie VAT IMO przysługuje - bo wykluczone są tylko wydatki
    które nie mogą być kosztem (czytaj: domyślnie *nigdy* nie
    mogą być KUP) i z tym (z VATem) jak na mój rozum kłopotu nie
    ma wcale - "rozliczać na bieżąco i wykazywać na VAT-7 rosnącą
    kupkę do odliczenia" :)
    Ma ktoś pomysł jak powinno się taki KUP odliczać ?
    Bo to:
    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/mag2004/wydatk
    i.htm
    "Potwierdzajš to wyjaœnienia Urzędu Skarbowego Wrocław Krzyki z 5
    listopada 2003 r. (PDI/415-127/178/03). Urzšd wyjaœnił, że w przypadku
    czasowego zaprzestania prowadzenia działalnoœci gospodarczej do kosztów
    uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki zwišzane z funkcjonowaniem
    Ÿródła przychodów, takie jak: opłatę za podnajem placu, na którym jest
    postawiony kiosk handlowy, czy też opłatę za abonament telefoniczny,
    który zarejestrowany jest na działalnoœć gospodarczš."

    ...nijak nie wyjaśnia problemu "ale KIEDY zaliczyć w KUP".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)