  • 21. Data: 2003-10-24 14:45:17
    Temat: Re: Zdrowotne a współudziałowiec w sp.z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Cavallino wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Tak.
    >+ > Zostałem kiedyś obtentegowany za to na .prawo to i pamiętam:
    >+ > powołanie na stanowisko (z wynagrodzeniem) jest *nawiązaniem
    >+ > stosunku pracy*. Z mocy prawa - KP:
    >+ > +++++
    >+ > Art. 2. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie
    >+ > umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub
    >+ > spółdzielczej umowy o pracę.
    >+ > -----
    >+
    >+ Komentarz do KH mówi wyraźnie co innego

    To jakiś "urzędowy" komentarz ?

    >+ - sam fakt powołania kogoś na
    >+ stanowisko nie decyduje o nawiązaniu z nim stosunku pracy,

    ...tam wyżej wspomniałem o wynagrodzeniu :)
    Prawdą jest, że jest sporne czy powołanie spełnia jeden
    w elementów definiujących umowę o pracę: "pod nadzorem".
    Ale IMO zapis w KP jest w drugą stronę: jeśli umowa
    nie jest umową o pracę, powołaniem, wyborem itp. - a MIMO
    tego spełnia rygory to jest umową o pracę. Ale jeśli
    spełnia wymogi art. 2 to IMO rygorów[1] spełniać nie
    musi...
    [1] czyli "pod nadzorem", "w określonym harmonogramie",
    "odpłatnie".

    >+ do tego potrzebne
    >+ jest zawarcie umowy o pracę.
    >+ Zwłaszcza że wielu członków zarządu nie pobiera wynagrodzenia za fakt

    Wtedy rzeczywiście sprawa jest wątpliwa.

    >+ pełnienia tej funkcji, więc ktoś się myli.

    Albo przepisy są sprzeczne :(
    Może nie tyle "sprzeczne", co mogą różnie definiować to samo
    pojęcie. Jak go używać "na zewnątrz" (tych ustaw w których
    zdefiniowano niejednakowo to samo pojęcie) - to już nie
    wiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-10-25 22:10:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > To jakiś "urzędowy" komentarz ?

    Becka....
    O ile pamiętam z powołaniem na orzeczenia SN.

> [...]
    > nie jest umową o pracę, powołaniem, wyborem itp. - a MIMO
    > tego spełnia rygory to jest umową o pracę.

    Jeśli jest umowa....

    > Albo przepisy są sprzeczne :(

    Noo - to też jest możliwe.
    KH powstał przed nowelizacją KP.

  • 23. Data: 2003-10-27 00:22:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ > To jakiś "urzędowy" komentarz ?
    >+
    >+ Becka....
    >+ O ile pamiętam z powołaniem na orzeczenia SN.

    Thx.
    [...]
> [...]
    >+ > nie jest umową o pracę, powołaniem, wyborem itp. - a MIMO
    >+ > tego spełnia rygory to jest umową o pracę.

    ..."każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę
    w sposób dostateczny"... :) (z aktualnej wersji K.C.).
    Jeśli coś robi i bierze forsę to umowa jest.

    Niewątpliwie "zwrot kosztów" - ale *udokumentowanych*,
    czyli np. za podróż - nie jest "braniem forsy" w znaczeniu
    które mam na myśli :) (bo na zwrot kosztów są odpowiednie
    przepisy, mało - w nowelizacji ustawy podatkowej która
    poszła właśnie do Senatu widzę że jasno i wyraźnie określono
    że jest to "legalne" również wobec niepracowników - w znaczeniu
    że jest to koszt dla firmy a *nie jest* przychód dla otrzy-
    mującego - co dla naszej dyskusji jest istotne :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2003-10-30 21:17:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > w sposób dostateczny"... :) (z aktualnej wersji K.C.).
    > Jeśli coś robi i bierze forsę to umowa jest.

    Niekoniecznie.
    Zbadaj temat "honorarium" dla członków rad nadzorczych i członków zarządu.
    ZTCW zwolnione z ZUS.