  • 1. Data: 2005-08-18 18:58:54
    Temat: Zerwanie z polską skarbówką.
    Od: "fff" <n...@w...pl>

    Witam, wyjeżdżam na stałe (kilka lat) do Wielkiej Brytanii. Mam polskie
    obywatelstwo, nip. Wymeldowywuje się z Polski. Co zrobic, co wypelnic, aby
    skarbówka się ode mnie odczepiła? Nie chcę płacić w Polsce zadnych podatków.
    Słyszałem, że można wypełnić jakieś druki nt. zmiany centrum interesów
    życiowych. Ktoś jest w temacie?
    Takie pytanie: jeśli nie będę w Polsce zameldowany, centrum interesów
    życiowych będzie w uk, to czy mogę być właścicielem samochodu
    zarejestrowanego w Polsce? Jak mnie ogranicza to "zerwanie" z fiskusem?
    PS. Zamierzam raz na miesiac - dwa wpadać do pl.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-18 18:59:37
    Temat: Re: Zerwanie z polską skarbówką.
    Od: "fff" <n...@w...pl>

    PS. Czy można mieć konta bankowe w Polsce, czy trzeba je zlikwidować?

  • 3. Data: 2005-08-19 06:42:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    fff wrote:

    > PS. Czy można mieć konta bankowe w Polsce, czy trzeba je zlikwidować?

    Trzeba powiadomić bank, że przestaje się być "rezydentem". Jeśli bank
    prowadzi rachunki dla nierezydentów to nie zlikwiduje.

  • 4. Data: 2005-08-19 06:44:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    fff wrote:

> [...]
    > zarejestrowanego w Polsce? Jak mnie ogranicza to "zerwanie" z
    > fiskusem? PS. Zamierzam raz na miesiac - dwa wpadać do pl.

    Teoretycznie nic nie trzeba robić. Ale jeśli chce się mieć papierową
    podkładkę to można w brytyjkim odpowiedniku Urzędu Skarbowego otrzymać
    tzw. "certyfikat rezydencji"