  • 1. Data: 2009-05-07 07:48:43
    Temat: Zgłaszanie kont do US - czy wszystkie?
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę 1os. DG i założyłem mam normalne konto firmowe. Założyłem sobie w
    innym banku konto oszczędnościowe, na siebie i żonę. Zamierzam tam trzymać
    nadwyżki finansowe. Konto niefirmowe, tylko prywatne.
    Czy muszę to konto zgłaszać do US?
    Jeśli tak to po co?
    Czy coś mi grozi jak nie zgłoszę, albo jak zgłoszę po terminie?
    Jaki jest ewentualny termin takiego zgłoszenia?
    Jeśli mam zgłaszać każde konto, to czy każdą lokatę, np. miesięczną też mam
    zgłaszać do US? W końcu to też jakiś rachunek.

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 2. Data: 2009-05-07 08:09:07
    Temat: Re: Zgłaszanie kont do US - czy wszystkie?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 09:48:43 +0200, MariuszM napisał(a):

> [...]
    > jest ewentualny termin takiego zgłoszenia? Jeśli mam zgłaszać każde
    > konto, to czy każdą lokatę, np. miesięczną też mam zgłaszać do US? W

    Musisz zgłaszać tylko wszystkie konta firmowe

  • 3. Data: 2009-05-07 08:15:42
    Od: <s...@a...pl>

    > Musisz zgłaszać tylko wszystkie konta firmowe

    Moim zdaniem nie do końca masz rację. Musi zglaszać wszystkie konta
    wykorzystywane w prowadzeniu DG (związane z DG).

  • 4. Data: 2009-05-07 08:32:38
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Moim zdaniem nie do końca masz rację. Musi zglaszać wszystkie konta
    > wykorzystywane w prowadzeniu DG (związane z DG).

    Czyli jak czasami zapłacę za coś co wliczam do KUP kartą kredytową, to konto
    powiązane z tą kredytówką też muszę podać?
    Trochę to jest dziwne bo w mBanku kredytówka funkcjonuje niejako w
    powiązaniu z całą kolekcją kont, które tam mam, a to że spłacam ją ze
    zwykłego RORa a nie z firmowego wynika z wygody. Poza tym większość rzeczy
    za które płacę kredytówką nie jest związana z DG.

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 5. Data: 2009-05-07 08:39:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    MariuszM pisze:

> [...]
    > zwykłego RORa a nie z firmowego wynika z wygody. Poza tym większość
    > rzeczy za które płacę kredytówką nie jest związana z DG.

    Przecież ich nie interesują obroty na tym koncie. Do czasu. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-07 10:25:10
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    MariuszM pisze:
> [...]
    > Jeśli mam zgłaszać każde konto, to czy każdą lokatę, np. miesięczną też
    > mam zgłaszać do US? W końcu to też jakiś rachunek.

    Musisz zgłosić te konta, na które dostajesz wpływy z działalności.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 7. Data: 2009-05-07 11:05:05
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Musisz zgłosić te konta, na które dostajesz wpływy z działalności.

    Dzięki

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM