  • 1. Data: 2004-01-06 11:00:32
    Temat: Zgloszenie dzialalnosci w US a zakupy sprzetu
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Prosze o rozjasnienie mi nastepujacej sprawy. Zakladam ze dzisiaj ide do US
    i zglaszam dzialanosc z terminem rozpoczecia 01.02.2004r. Nastepnie juro
    zamierzam kupic sprzet potrzebny do swiadczenia uslug ktore beda przedmiotem
    mojej dzialalnosci. Teraz pytania:
    1. Czy przed 01.02.2004r. moge dokonac zakupu na fakture?
    2. Czy Vat z tego zakupu bede mogl pozniej odliczyc?
    3. Jak zaksiegowac te zakupy ? Zaprowadzic KPiR za styczen ?
    4. Zgloszenie do ZUS-u musze dokonac 01.02.2004r. ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-01-08 07:57:02
    Temat: Re: Zgloszenie dzialalnosci w US a zakupy sprzetu
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i zglaszam dzialanosc z terminem rozpoczecia 01.02.2004r. Nastepnie juro
    > zamierzam kupic sprzet potrzebny do swiadczenia uslug ktore beda

    Działalność rozpoczynasz od 01.02.2004 a więc jakiekolwiek operacje możesz
    przeprowadzać dopiero od 01.02.2004.
    Jedynym kosztem, który poniosłeś przed 01.02 a możesz zaksięgować, to koszty
    wpisu + koszt rejestracji VAT.

    > 1. Czy przed 01.02.2004r. moge dokonac zakupu na fakture?
    NIE, ale patrz dalej.
    > 2. Czy Vat z tego zakupu bede mogl pozniej odliczyc?
    NIE
    > 3. Jak zaksiegowac te zakupy ? Zaprowadzic KPiR za styczen ?
    NIE, ale patrz dalej.
    > 4. Zgloszenie do ZUS-u musze dokonac 01.02.2004r. ?
    TAK. W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia obowiązku opłacania składek.

    Jest oczywiście jedna możliwość: przed 01.02 kupujesz sprzęt, ale na siebie
    jako osobę fizyczną, a po 01.02, gdy prowadzisz działalność, możesz
    przekazać to do własnej DG do użytkowania jako wyposażenie lub śr. trwałe.
    W Twoim przypadku (jesteś VAT'owcem) nie będzie to niestety korzystne -
    stracisz VAT naliczony.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-01-08 10:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    >+ Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Działalność rozpoczynasz od 01.02.2004 a więc jakiekolwiek operacje możesz
    >+ przeprowadzać dopiero od 01.02.2004.

    Nie ma pytań.
    Były dywagacje nt. kosztów ubocznych nie będących *bezpośrednio*
    związanych prowadzeniem DG, np. zakupu pieczątki, ale chyba
    rzeczywiście "bezpieczniej" kupić ją później :)

    [...]
> [...]
    >+ przekazać to do własnej DG do użytkowania jako wyposażenie lub śr. trwałe.

    Poproszę o wskazanie podstawy prawnej dla wyposażenia: coś się
    zmieniło ?!
    A skoro możliwość jest tylko jedna, to co z możliwością zakupu
    (na równie niekorzystnych [VAT !]) warunkach towarów i materiałów
    oraz wprowadzeniem ich do DG remanentem początkowym ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)