  • 1. Data: 2010-08-30 09:19:13
    Temat: Zła numeracja faktur
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    jeden z moich klientów wymaga specyficznego zapisu na fakturze (,,termin
    płatności: 14 dni od daty otrzymania''), którego MKRP nie potrafi
    spełnić, więc generuję te faktury ręcznie no i z rozpędu wygenerowałem
    je z numerami xx/2009 przez ostatnie 7 miesięcy :D

    Jak to masowo skorygować? Można tylko jakąś notę sporządzić ze spisem
    złych faktur, że to błąd druku? Bo data wystawienia i data sprzedaży są
    dobrze, tylko kopiując sobie szablon z 2009 zapomniałem numer zmienić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-08-30 10:03:20
    Temat: Re: Zła numeracja faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak to masowo skorygować? Można tylko jakąś notę sporządzić ze spisem
    > złych faktur, że to błąd druku?

    IMO żaden przepis nie uprawnia do wystawienia jednej łącznej noty
    na korekty kilku faktur.

    Ale również żaden przepis nie zakazuje:
    - sporządzenia kilku not na jednej kartce
    - wstawiania dodatkowej informacji do faktur

    Można więc zrobić na jednej kartce "zestawienie not" :>, z tym że
    każda pozycja musi zawierać osobno informacje potrzebne dla noty
    (w tym daty, numery, NIPy itede), mimo że NIPy i adresy będą identyczne.

    > Bo data wystawienia i data sprzedaży są
    > dobrze, tylko kopiując sobie szablon z 2009 zapomniałem numer zmienić.

    Cóż, jako że prowadzę sobie dokumentację w .XLS to znam tę wersję
    od podszewki ;) (już korygowałem numeracje z powodu podobnego
    przeoczenia).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-30 10:34:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 11:19:13 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Jak to masowo skorygować?

    Rozumiem, że pozostałe faktury wystawiasz z programu. Czy zostawiasz w
    programie "dziury" na te faktury "ręczne", czy też masz na nie całkiem
    osobną numerację?

    Czy te numery pokrywają ci się z numerami faktur wystawionych w roku 2009?

    Zastanawiałbym się czy wogóle trzeba i czy warto to korygować.

  • 4. Data: 2010-08-30 12:19:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:i5ft2j$sl0$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > spełnić, więc generuję te faktury ręcznie no i z rozpędu wygenerowałem
    > je z numerami xx/2009 przez ostatnie 7 miesięcy :D
    [...]
    > data wystawienia i data sprzedaży są
    > dobrze, tylko kopiując sobie szablon z 2009 zapomniałem numer zmienić.

    Nie ma przepisu, który nakazuje, żeby w numerze faktury umieszczać po "/"
    rok...

    Tak więc podatnik Tristan dla tego jednego klienta przyjął specyficzną
    numerację, ze względu na technologię tworzenia faktur dla niego, gdzie 2009
    to numer klienta a nie rok ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-08-30 12:39:21
    Od: <s...@a...pl>

    > IMO żaden przepis nie uprawnia do wystawienia jednej łącznej noty
    > na korekty kilku faktur.

    Pojawia się inne pytanie. Czy w numeracji xx/2009 xx były kolejnymi numerami,
    najlepiej od jedynki? Jeśli tak, to nie ma powodu korygowac. Nuumeracja jest
    kolejna, a 2009 to może być np. numer klienta.

    Sam numeruję faktury w jednym ciągu od 4 lat. W styczniu niektórzy siędziwią,
    skąd taki wielki numer :) Wszyscy są przyzwyczajeni, że na przełomie roku trzeba
    numerację zerować.

  • 6. Data: 2010-08-30 12:40:21
    Od: <s...@a...pl>

  • 7. Data: 2010-08-30 13:43:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-30 14:39, s...@a...pl pisze:

    > Pojawia się inne pytanie. Czy w numeracji xx/2009 xx były kolejnymi
    > numerami, najlepiej od jedynki? Jeśli tak, to nie ma powodu korygowac.

    No nie były, bo reszta faktur idzie z MKRP. A ta jedna ręczna przez
    schizy Urzędu Miasta Które Postanowiło Zlikwidować Wszystko, A W
    Szczególności Tramwaje, WORD i Rozsądek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-08-30 13:45:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-30 12:34, jureq pisze:

    > Rozumiem, że pozostałe faktury wystawiasz z programu. Czy zostawiasz w
    > programie "dziury" na te faktury "ręczne", czy też masz na nie całkiem
    > osobną numerację?

    Ani jedno ani drugie :D W programie generuję sobie taką fakturę, żeby
    nie mieć dziur, żeby mi się ładnie księgowała itepe. Tylko ,,wydruk''
    robię z Calca zamiast z programu.

    > Czy te numery pokrywają ci się z numerami faktur wystawionych w roku 2009?

    No z jakimiś pewnie tak.

    > Zastanawiałbym się czy wogóle trzeba

    w ogóle

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-08-30 14:00:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 15:45:27 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No z jakimiś pewnie tak.

    No to raczej wypada skorygować