  • 11. Data: 2003-01-28 09:31:08
    Temat: Re: Zmiana siedziby powodujaca zmiane US
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in news:b15hdu$eo1$1@news.tpi.pl:

    [ciach]

    > I to jest słuszne z punktu widzenia fiskusa..Umowy najmu nie podlegają
    > rejestracji i wyciekał podatek.Teraz Ty idziesz do US i "donosisz" na
    > wynajmującego,że wynajmuje.Podajesz go na tacy-czyli dokonujesz takiej
    > nieformalnej rejestracji.Pani z US pstryknie parę razy w klawisze i już
    > widzi czy "klient" odprowadza co mu przynależne.Masz już kawałek "jednego
    > okienka"

    No tak, kiedys donosicielom to sie przynajmniej placilo... Tak, "jednego
    okienka" chyba przed sciana placzu....

    Pozdrawiam.

    --
    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 12. Data: 2003-01-28 09:31:15
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    Witam,

    Sławomir Firek <k...@p...net.pl> wrote in news:b15frp$qq$1@news.tpi.pl:

    [ciach]

    > Bo widzisz, żeby Cię ukarać :( , US musiałby posprawdzać w stosownych
    > instytucjach terminy zmian - co wymaga zachodu żeby nie rzec
    > inteligencji, a tak sam im przynosisz wszystko.

    Termin zmian tez podaje na druku. Przeciez, mamy obowiazek poinformowania o
    zmianach w terminie do 14 dni od ich zaistnienia. Wiec jesli przenosze
    dzialalnosc gospodarcza z dniem 15 stycznia 2003, a wpis do rejestru mam
    juz z data 9 stycznia 2003, to VAT-R i NIP-1 i tak moge doniesc do US do
    dnia 29 stycznia czyli do 14 dni od daty faktycznej zmiany siedziby firmy.

    > Czy to nie jest genialne?
    > Oczywiście mamy czynny żal :) (ale to dla przewidującyh).

    Alez oczywiscie, ze jest to niezwykle genialne i przewidujace...

    Pozdrowionka...

  • 13. Data: 2003-01-28 23:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Sławomir Firek wrote:
    >+ Dnia 2003-01-28 00:23, Użytkownik Daniel Roziecki napisał:
    [...]
> [...]
    >+ instytucjach terminy zmian - co wymaga zachodu żeby nie rzec
    >+ inteligencji, a tak sam im przynosisz wszystko.

    FYI: UM i inne takie na stosownych pismach (z zależności czego
    dotyczą - niepotrzebne skreślić) podaje mi (choć jakby nie
    podał a posłał to by nie naruszył AFAIK żadnego przepisu):

    "kopie otrzymują:
    - Urząd Skarbowy
    - Urząd Pracy
    - Urząd Statystyczny
    - ZUS
    ...(inne takie)
    - Gotfryd Smolik"

    US nie musi się wysilać, bynajmniej.

    FYI: testowałem w zeszłym tygodniu. W związku z art. 5a oczywiście
    (skreśliłem kawałek z kilku linijek czego to nie robię na DG :)).

    [...]
    >+ > Wez pod uwage, ze skladajac RG-1, nie wymagaja od Ciebie wpisu do
    >+ > ewidencji,

    RG-1 to [G]US ?
    Jeśli tak - to się mylisz. Bez pokazania oryginału nie chcieli
    ze mną rozmawiać (skoro miałem to nie chciało mi się testować
    czy mimo niepokazania jednak by rozmawiali).

    takoż[1] pozdrawiam, Gotfryd
    [1] bo "również" już było :)

  • 14. Data: 2003-01-29 10:57:08
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2003-01-29 00:03, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    .... [ciach, ciach}

> [...]
    > dotyczą - niepotrzebne skreślić) podaje mi (choć jakby nie
    > podał a posłał to by nie naruszył AFAIK żadnego przepisu):

    Prawdopodobnie wysyłają (nie sprawdzałem), lecz nie wiem czy ktokolwiek
    w US wie gdzie to trafia, inaczej nasze kserokopie były by im całkiem
    zbędne - wielokrotnie słyszałem nieoficjalne wyjaśnienia miłych pań, że
    jeśli nawet coś dostaną, to niekoniecznie dotrze to do właściwego
    pokoju, a nikt nie ma czasu na szukanie.

    pozdrowienia
    Sławek

  • 15. Data: 2003-01-29 11:48:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Sławomir Firek wrote:
    [...]
    >+ Prawdopodobnie wysyłają (nie sprawdzałem), lecz nie wiem czy ktokolwiek
    >+ w US wie gdzie to trafia, inaczej nasze kserokopie były by im całkiem
    >+ zbędne

    Ja myślę że trzeba zastosować technologię "patrzenia od drugiej
    strony", jak Maddy już dziś rzekła: brak naszych kserokopii jest
    niebędzie potrzebny do wymierzenia mandatu ;> :]

    >+ pokoju, a nikt nie ma czasu na szukanie.

    Znaczy, czasem może się upiec :)

    >+ pozdrowienia

    wzjm, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-01-29 22:02:18
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a emssik@trex. napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > To samo dotyczy umowy najmu, jeszcze rok temu, umowy tej wymagano ode
    > mnie w Urzedzie Miasta przy aktualizacji wpisu do ewidencji i wydaje
    > mi sie, ze bylo to najrozsadniejsze rozwiazanie. W koncu zaczyna sie
    > wlasnie od wpisu do ewidencji. Teraz okazalo sie, ze umowe musze
    > przedstawic w US'ie.
    >
    > Czy ktos moze podac mi podstawy prawne tych wszystkich zmian?

    Zdaje się że w ustawie o nip (zmienionej ostatnio) zostały wymienione
    dokumenty potrzebne do zarejestrowania DG wszelkiego rodzaju.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.