  • 1. Data: 2006-04-16 17:41:03
    Temat: Zrobienie fotografii hali produkcyjnet a stawka VAT
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    Dzien Dobry!
    Mam problem! Firma (ktora w KRS'ie ma wpisany kod PKD 74 40 Z -
    REKLAMA), w ktorej pracuje wyslala mnie, abym wykonal zdjecia aparatem
    cyfrowym hali produkcyjnej innego kontrahenta. Zdjęcia w postaci nosnika
    cyfrowego przekazalem kontrahentowi i muszę wystawić fakturę VAT! Jaka
    stawke podatku VAT muszę wpisac na fakturze i czy musze sporzadzic z
    firma stosowna umowe (ale nie umowe o dzielo i umowe zlecenie, poniewaz
    firma produkcyjna moze podpisywac umowe zlecenie i umowe o dzielo tylko
    jako inwentaryzacje).
    --
    Tomasz "El_C" Surowiec
    skype:t.surowiec

  • 2. Data: 2006-04-16 21:17:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 16 Apr 2006 19:41:03 +0200, El_Chueco <e...@N...wp.pl>
    wrote:

    >Zdjęcia w postaci nosnika
    >cyfrowego przekazalem kontrahentowi i muszę wystawić fakturę VAT! Jaka
    >stawke podatku VAT muszę wpisac na fakturze
    Jesli nie znasz podstaw do stawki obnizonej to zastosuj podstawowa.
    Ja bym dal podstawowa.

    >i czy musze sporzadzic z
    >firma stosowna umowe
    umowa przeciez byla. ustna. obowiazku sporzadzenia umowy na pismie nie
    ma. ale jesli z tej umowy wynikaja jakies prawa to dla podmiotu ktory
    chce te prawa wykonywac dobrze by bylo miec potwierdzenie praw na
    pismie.

    >(ale nie umowe o dzielo i umowe zlecenie,
    hm. tzn ty jako os. fiz. chcesz te umowe zawrzec ze swoim pracodawca?
    czy moze robiles to w ramach obowiazkow sluzbowych? czy tez chodzi o
    umowe miedzy twoim pracodawca a wlascicielem hali?

    btw czy mozesz wskazac przepis z ktorego wynika ze:
    >firma produkcyjna moze podpisywac umowe zlecenie i umowe o dzielo tylko
    >jako inwentaryzacje).

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 3. Data: 2006-04-17 07:42:38
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    > Jesli nie znasz podstaw do stawki obnizonej to zastosuj podstawowa.
    > Ja bym dal podstawowa.
    jest stawka 22% tylko, ze firma w ktorej pracuje ma wpisany kod PKD
    74,40,Z (Reklama) i nie wiem czy moze na taka usluge wystawic fakture, a
    jak tak to jaki kod napisac na fakturze VAt (PKWiU)?

    > hm. tzn ty jako os. fiz. chcesz te umowe zawrzec ze swoim pracodawca?
    > czy moze robiles to w ramach obowiazkow sluzbowych? czy tez chodzi o
    > umowe miedzy twoim pracodawca a wlascicielem hali?
    Generalnie chodzilo, o to aby nie bylo komplikacji z prawami autorskimi
    - ale kij z tym.... - chodzilo mi tez czy sporzadzenie takiej umowy jest
    wymagane przez prawo (chodzilo o umowe pomiedzy moim pracodawca, a
    kontrahentem)
    > btw czy mozesz wskazac przepis z ktorego wynika ze:
    Nie moge, ale widocznie maja takie zarzadzenie

  • 4. Data: 2006-04-17 14:50:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 17 Apr 2006 09:42:38 +0200, El_Chueco <e...@N...wp.pl>
    wrote:

    >jest stawka 22% tylko, ze firma w ktorej pracuje ma wpisany kod PKD
    >74,40,Z (Reklama) i nie wiem czy moze na taka usluge wystawic fakture, a
    >jak tak to jaki kod napisac na fakturze VAt (PKWiU)?
    moze zrob tak:
    usluga: wykonanie zdjec reklamowych.
    stawka: 22%
    kod pkwiu: zbedny przy stawce 22%

    >Generalnie chodzilo, o to aby nie bylo komplikacji z prawami autorskimi
    Ty jako autor musisz przeniesc prawa majatkowe na pracodawce (umowa o
    dzielo lub musi to wynikac z twojej umowy o prace) a pracodawca moze
    je sprzedac wlascicielowi hali.

    >- ale kij z tym.... - chodzilo mi tez czy sporzadzenie takiej umowy jest
    >wymagane przez prawo (chodzilo o umowe pomiedzy moim pracodawca, a
    >kontrahentem)
    przeniesienie praw majatkowych musi byc w formie pisemnej (byc moze
    wystarczy to ujac na druku faktury np w opisie uslugi lub dodatkowych
    informacjach). Twoj pracodawca musi te prawa najpierw od Ciebie nabyc.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl