  • 1. Data: 2006-04-16 12:09:42
    Temat: PIT-11 od pracodawcy - konieczna dopłata ?
    Od: "Piotrek" <e...@w...net>

    Witam
    po wpisaniu do dwóch programów danych z PIT-11 mojej żony wynika, że będzie
    musiała ona dopłacić znaczną kwotę (dla niej znaczną) - po prostu "załapała
    się" do strefy podstawy obliczenia podatku 37 024 - 74 048
    Czy jest możliwa pomyłka pracodawcy (państwowy zakład pracy - szpital) a
    może celowe działanie ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-04-16 14:49:22
    Temat: Re: PIT-11 od pracodawcy - konieczna dopłata ?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <e...@w...net> napisał w wiadomości

    > Czy jest możliwa pomyłka pracodawcy (państwowy zakład pracy - szpital) a
    > może celowe działanie ?

    Jaka to konkretnie kwota? Zdrowotne wpisaliscie?
    Ta praca to jedyne zrodlo dochodow? Nie bylo zadnych umow zlecenia czy o
    dzielo?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-04-16 15:01:02
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Piotrek wrote:

    > Czy jest możliwa pomyłka pracodawcy (państwowy zakład pracy - szpital) a
    > może celowe działanie ?

    Z tego co wiem, pracodawca odprowadza stawke 19% bez wzgledu na to w
    ktory prog wskakuje pracownik. Co za tym idzie, jesli ktos wskoczy w
    wyzszy prog musi sam z wlasnej kieszeni doplacic roznice.

    Przypomne tylko, ze np. 30% po przejsciu na drugi prog nie placi sie od
    calosci wynagrodzenia a jedynie od tej czesci "ponafd granice dryugiego
    progu". Tak wiec de facto jest to 11% od mniejszej kwoty.

    Generalnie jesli ktos zarabia tyle, to nie jest dla niego problemem
    doplacenie. Bo nie wierze, ze mozna przejesc wszystko, zwlaszcza w
    malzenstwie...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-04-16 15:30:34
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    74
    > 048 Czy jest możliwa pomyłka pracodawcy (państwowy zakład pracy -

    Może wyjść różnica, bo naliczanie wyższej skali podatkowej (30%) zaczyna
    się od następnego miesiąca, w którym nastąpiło przekroczenie. Czyli np.
    - w październiku przekroczyłaby dochód z I skali o 10 zł - ale nadal
    podatek byłby naliczany wg 19%
    - dopiero w listopadzie zakład pracy powinien naliczyć wg. skali II -
    30%

    Wydaje mi się że taka różnica (która 'wychodzi' w mies. październiku)
    powinna być do ok. kilkuset zł - ale to trudno powiedzieć z samych
    domysłów. Byś musiał sam przeliczyć z pasków - albo niech żona uda się
    do kadr i to wyjaśni (tak najprościej - kadrowe 'nie gryzą' ;) ).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-04-16 16:05:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości
    > Z tego co wiem, pracodawca odprowadza stawke 19% bez wzgledu na to w
    > ktory prog wskakuje pracownik. Co za tym idzie, jesli ktos wskoczy w
    > wyzszy prog musi sam z wlasnej kieszeni doplacic roznice.

    Nieprawda. Tak jest jedynie w przypadku umów dzieł/zlecenia/itp.
    W przypadku umowy o pracę pracodawca płaci wyższą składkę od następnego
    miesiąca, w którym nastąpiło przekroczenie progu. I jak na kontroli
    wykryje to urzędnik, może być kiepsko. Ale chyba większość obecnych
    programów kadrowo-płacowych pilnuje tego (co najwyżej trzeba uaktualnić
    progi).

  • 6. Data: 2006-04-16 16:33:59
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    co tym samym ulatwia zyie podatnikowi, bo musi dokladac mniej pod koniec
    roku, ale zeby wyszly duze sumy do doplacenia?? to musi byc jakis blad,
    a najwieksza lipa bedzie jak odprowadzali tylko 19%..to wtedy upsiii

    --
    Pozdro
    Harry

  • 7. Data: 2006-04-16 16:34:41
    Od: "Piotrek" <e...@w...net>

> [...]
    > Generalnie jesli ktos zarabia tyle, to nie jest dla niego problemem
    > doplacenie. Bo nie wierze, ze mozna przejesc wszystko, zwlaszcza w

    mylisz się
    zwłaszcza jeśli ma się dzieci....

    Piotrek

  • 8. Data: 2006-04-16 17:02:28
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Nikiel ;-)" wrote:

> [...]
    >
    > Nieprawda. Tak jest jedynie w przypadku umów dzieł/zlecenia/itp.
    > W przypadku umowy o pracę pracodawca płaci wyższą składkę od następnego

    Mea kulpa. Masz 100% racji. Myslami jestem przy umowie/zleceniu.

    Pozdr

    ________________

  • 9. Data: 2006-04-16 17:05:14
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Piotrek wrote:

    > mylisz się
    > zwłaszcza jeśli ma się dzieci....

    Moze sie myle, ale jesli 2 osoby pracuja i nawet jedna jest w drugim
    progu i maja dzieci to nie przejadaja wszystkigo - nie ma sily. Jak
    inaczje radzilyby sobie rodziny gdzie w sumie dwie osoby łącznia nie
    zarabiaja nawet do pierwszego progu? Oczywiscie wszystko zalezy od
    poziomu zycia... (no ale jak ktos zyje ponad stan...)

    ________________

  • 10. Data: 2006-04-16 18:31:39
    Od: "Piotrek" <e...@w...net>

> [...]
    > zarabiaja nawet do pierwszego progu? Oczywiscie wszystko zalezy od
    > poziomu zycia... (no ale jak ktos zyje ponad stan...)

    wystarczy kupić mieszkanie.... jak się startuje od zera w małżeństwie (tz.
    zero mieszkań po dziadkach i/lub innych spadków)
    bierzesz kredyt i już....
    + 2 dzieci...
    co prawda już od dawna nie wiem co maja żona robi z forsą ale tak to chyba
    większość mężów ma..... :)

    Piotrek