  • 1. Data: 2007-06-02 10:30:41
    Temat: Zrzeczenie się a podatek od sprzedaży nieruchomości
    Od: "Harvy" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam skomplikowaną sytuację i nie wiem co zrobic... W 2001 roku kupiłem
    mieszkanie. Ponieważ nie miałem wystarczających dochodów żeby urząd skarbowy
    sie nie przyczepił to kupiłem je w 10% a dalsze 90% na rodziców. W 2003 roku
    rodzice notarialnie zrzekli się udziałów w tym mieszkaniu aby wszystko było
    juz jak należy na mnie. Teraz zamierzam sprzeda to mieszkanie, ale boję się
    że US każe płaci 10% podatku od sprzedaży. Nie wiem jak interpretowa
    przepisy - czy minęło 5 lat od nabycia bo w 2001 nabyłem 10% a w 2003
    rodzice "tylko" zrzekli się w nim udziałów czy też US policzy te 5 lat od
    momentu gdy dostałem pozostałe 90%.
    Proszę, poradźcie mi jak powinienem bieg tych 5 lat interpretowac.

    Pozdrawiam!
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-06-06 19:56:58
    Od: <h...@W...gazeta.pl>

    Hej,

    naprawdę nikt nie wie??

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2007-06-06 20:55:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, h...@W...gazeta.pl wrote:

    > Hej,
    >
    > naprawdę nikt nie wie??

    Moim zdaniem - od ostatniej czynności prawnej. Co najwyżej wspomniane
    10% "nabycia kiedyś" da się uratować, ale to by trzeba przepisy
    dokładnie przejrzeć.
    Powód? - ustawa mówiła (i obowiązuje dla kiedyś kupionych mieszkań)
    o "nabyciu". Niewątpliwie przy zniesieniu współwłasności ma miejsce
    NABYCIE (udziału co najmniej).
    Ale zastrzegam: pytałeś o PORADĘ, a to PORADA nie jest.
    Było się zastanowić nad pytaniem! ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-06 22:58:07
    Od: <h...@W...gazeta.pl>

    > pzdr, Gotfryd

    No dzieki Gotfryd!
    Niestety w takim razie może się US upomniec o podatek:(
    Miałem też pomysł żeby złoży deklarację ze w ciągu 2 lat pieniądze ze
    sprzedaży przeznaczę na spłatę kredytu za zakupiony dom- bo rzeczywiście go
    kupuje teraz...
    Jednak problem w tym że mieszkanie było kupione i rodzice się zrzekli
    współwłasności jak byłem kawalerem, a teraz jestem po ślubie a spotkałem na
    sieci lamenty gości ze US kaze płacic podatek jak się sprzedało nieruchomośc
    zakupioną przed ślubem (bo nie stanowi własności małżenskiej) i przeznaczyło
    sumę ze sprzedaży na spłatę kredytu domu który jest współwłasnością
    małżeńska:(
    No niestety urzędy u nas wymysla wszystko żeby wydoic ludzi...

    Pozdrawiam!