  • 1. Data: 2005-04-10 13:04:54
    Temat: Zwiększenie wartości środka trwałego
    Od: "Paweł R." <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl>

    Prowadzę DG na KPiR oraz Vat. Sprzedaję swoje usługi ze stawką zwolnioną jak
    i 22%, a więc jestem zobowiązana do robienia korekty na koniec roku. W
    trakcie 2004r. i do 02/2005r. inwestowałam i w 02/05r. wprowadziłam środek
    trwały do DG.
    Mam problem z wartością początkową, gdyż proporcja na 2005r wynosi 32%, a
    więc VAT naliczony od środka trwałego w deklaracji VAT odliczę tylko w
    wysokości 32% i co z tymi pozostałymi % tj. z 68%. One zwiększają wartość
    środka trwałego? I co na koniec roku wyliczając proporcję, czy jakoś tą
    wartość początkową będę korygować.

    Pozdrawiam
    Dori

  • 2. Data: 2005-04-11 06:56:55
    Temat: Re: Zwiększenie wartości środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005, it was written:

> [...]
    >+ wysokości 32% i co z tymi pozostałymi % tj. z 68%. One zwiększają wartość

    ...hm... mam wątpliwości.
    Musiałaby istnieć podstawa prawna do zaliczenia korekty w WP: IMHO
    (IM*H*O) takiej nie ma :) Czyli "zwykły KUP".
    Ktoś przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)