  • 1. Data: 2005-04-10 09:47:44
    Temat: Notebook zony jako ST - a do tego wziety na kredyt
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    Hello!

    Chciałbym się tylko upewnić - nie ma przeciwskazań, przed
    wprowadzeniem komputera żony do firmy jako środek trwały?
    Nie mamy rozdzielności majątkowej, a w ustawie stoi, że
    wszystko co jest "własnością lub współwłasnością podatnka" może
    być uznane za ST...

    Tak więc, można? :)

    I druga część pytania: komputer jest kupiony na kredyt, nie został
    jeszcze w całości spłacony. Jego wartość, łącznie z kosztem kredytu,
    jest poniżej 3500zł, czy mogę go więc zamortyzować jednorazowo,
    tak jakby był kupiony za gotówkę?

    --
    Fasola sibom sibom
    DGOF, KPiR, VAT

  • 2. Data: 2005-04-11 06:57:41
    Temat: Re: Notebook zony jako ST - a do tego wziety na kredyt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005, Fasola The Champion wrote:

> [...]
    >+ Nie mamy rozdzielności majątkowej, a w ustawie stoi, że
    >+ wszystko co jest "własnością lub współwłasnością podatnka" może

    AFAIK można :)
    Tylko pominąłeś przepis szczegółowy ;) !
    Jest tak że jeśli coś jest współwłasnością to amortyzuje się
    tylko CZĘŚĆ wartości (odpowiadającą udziałowi).
    I do tego przepisu szczegółowego jest wyjątek :) - jeśli małżonka
    nie prowadzi DG to można amortyzować całość :)
    Niby wynik ten sam (można amortyzować całość) - ale przepis *inny* !

    >+ I druga część pytania: komputer jest kupiony na kredyt

    ...z przewłaszczeniem czy bez ??
    Skoro powiadasz iż istotne jest żeby *był własnością*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-11 14:14:34
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    > ...z przewłaszczeniem czy bez ??
    > Skoro powiadasz iż istotne jest żeby *był własnością*...
    A wiesz, że z tą "własnością" to właśnie wyczytałem w którymś
    z twoich postów - generalnie już sobie książeczkę z dobrymi radami
    Gotfryda zrobiłem :)) Dobra, koniec wazeliniarstwa. Bank nie ma nic
    do tego komputera, na fakturze też nie ma nawet śladu że jest
    wzięty na raty.

    dzięki i pozdrawiam

    --
    Fasola sibom sibom