  • 1. Data: 2002-01-16 12:37:01
    Temat: Zwrot VAT - Niemcy
    Od: "qqqq" <j...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mi powiedzieć czy jako osob. fizyczna mogę sie starać
    o zwrot VAT jeżeli kupiłem np. samochód w niemczech i mam fakturę z vat-em
    oraz deklarację pochodzenia ??

  • 2. Data: 2002-01-16 14:00:35
    Temat: Re: Zwrot VAT - Niemcy
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qqqq" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś może mi powiedzieć czy jako osob. fizyczna mogę sie starać
    > o zwrot VAT jeżeli kupiłem np. samochód w niemczech i mam fakturę z vat-em
    > oraz deklarację pochodzenia ??

    Nie kazdy. Jesli przy cenie istnieje zapis MwSt. ausweisbar to tak.
    Dostajesz 16% zwrotu VATu. Ale czy trzeba sie wrocic na granice czy przed
    przekroczeniem to nie wiem. Nie wiem tez czy wszystkie samochody. Zauwazylem
    ze nie od kazdego ciezarowego mozna sobie ich VAT odliczyc.

    Jesli ktos cos wiecej wie na ten temat to prosze na grupe. Mnie tez ten
    temat interesuje.

    I jeszcze jedno pytanie ktore juz kiedys zadalem a nie dostalem odpowiedzi a
    wiaze sie z tym powyzej:

    Czy jesli kupilem w Niemczech samochod ktory jest ciezarowy, na firme i
    jestem platnikiem VAT to czy po oplaceniu VATu w polsce moge starac sie o
    zwrot tego VATu?

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-01-19 11:12:09
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Czy jesli kupilem w Niemczech samochod ktory jest ciezarowy, na firme i
    > jestem platnikiem VAT to czy po oplaceniu VATu w polsce moge starac sie o
    > zwrot tego VATu?

    Witam. Jeśli kupiłeś za granicą samochód dostawczy, na granicy zgłosiłeś
    wwóz jako firma, otrzymałeś dokument celny (SAD lub decyzję UC), na którym
    Vat został naliczony, to - zgodnie z art. 19 pkt. 1 i 2 ustawy o Vat
    dokumenty te stanowią podstawę do obniżenia podatku należnego o wykazane
    kwoty podatku naliczonego.
    Pozdr. Aneta

  • 4. Data: 2002-01-25 19:57:30
    Od: "Przemyslaw Kaplon" <p...@i...pl>

> [...]
    > Vat został naliczony, to - zgodnie z art. 19 pkt. 1 i 2 ustawy o Vat
    > dokumenty te stanowią podstawę do obniżenia podatku należnego o wykazane

    Witam!

    Chodzi chyba raczej o zwrot podatku VAT naliczonego przy zakupie towaru - w
    tym wypadku - samochodu na terenie Niemiec. Aby go odzyskać musisz posiadać
    dowód dokonania niemieckiej odprawy wywozowej ( Ausfuhranmeldung ). Po
    przekroczeniu granicy (i ostemplowaniu w.w. druku przez niemieckiego
    celnika) wracasz do niemieckiego sprzedawcy, który na tej podstawie powinien
    zwrócić Ci naliczony wcześniej VAT ( w praktyce bywa różnie, dlatego lepiej
    upewnićc się przed dokonaniem zakupu).

    Pozdrawiam

    Przemek