    From: "waldemar" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT - Niemcy
    Date: Wed, 16 Jan 2002 15:00:35 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@users1.rtk.net.pl

    Użytkownik "qqqq" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a23sfe$bo0$1@news.telbank.pl...
    > Czy ktoś może mi powiedzieć czy jako osob. fizyczna mogę sie starać
    > o zwrot VAT jeżeli kupiłem np. samochód w niemczech i mam fakturę z vat-em
    > oraz deklarację pochodzenia ??

    Nie kazdy. Jesli przy cenie istnieje zapis MwSt. ausweisbar to tak.
    Dostajesz 16% zwrotu VATu. Ale czy trzeba sie wrocic na granice czy przed
    przekroczeniem to nie wiem. Nie wiem tez czy wszystkie samochody. Zauwazylem
    ze nie od kazdego ciezarowego mozna sobie ich VAT odliczyc.

    Jesli ktos cos wiecej wie na ten temat to prosze na grupe. Mnie tez ten
    temat interesuje.

    I jeszcze jedno pytanie ktore juz kiedys zadalem a nie dostalem odpowiedzi a
    wiaze sie z tym powyzej:

    Czy jesli kupilem w Niemczech samochod ktory jest ciezarowy, na firme i
    jestem platnikiem VAT to czy po oplaceniu VATu w polsce moge starac sie o
    zwrot tego VATu?

    pozdrawiam
    waldi