  • 1. Data: 2009-01-08 21:44:27
    Temat: Zwrot VAT w 25 dni
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Chcę złożyć deklarację z wnioskiem o zwrot w 25 dni.
    Nie robiłem jeszcze tego, w dodatku od grudnia zmieniły sie przepisy.
    Teraz jest:

    86.6. Na wniosek podatnika, złożony wraz z deklaracją podatkową, urząd skarbowy jest
    obowiązany zwrócić różnicę podatku, o której mowa w ust. 2, w terminie 25 dni, licząc
    od dnia złożenia rozliczenia, w przypadku gdy kwoty podatku naliczonego, wykazane w
    deklaracji podatkowej, wynikają z:
    1) faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości zapłacone, z
    uwzględnieniem art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności
    gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.),

    Mam więc pytania do praktyków:
    1) Czy ten wniosek to ma być dodatkowy papier, czy zaznaczona kratka na deklaracji?
    2) Jeśli papier, to jedno zdanie "wnoszę o zwrot" czy wylistować faktury?
    3) Czy od razu załączyć wydruki przelewów czy jak to się odbywa (najefektywnie) ?
    4) Co zrobić z fakturami za które płaciłem gotówką (w kiosku, hipermarkecie itd)
    i nie mam pokwitowań?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-08 22:06:25
    Temat: Re: Zwrot VAT w 25 dni
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Mam więc pytania do praktyków:
    > 1) Czy ten wniosek to ma być dodatkowy papier, czy zaznaczona kratka
    > na deklaracji?

    Dodatkowy papier.

    2) Jeśli papier, to jedno zdanie "wnoszę o zwrot" czy
    > wylistować faktury?

    W zasadzie jeśli nie ma tam sformułowania "umotywowany wniosek"
    to powinno wystarczyć "wnoszę o zwrot"

    3) Czy od razu załączyć wydruki przelewów czy jak
    > to się odbywa (najefektywnie) ?

    W praktyce prawie wszystkie wnioski o zwrot przyspieszony
    skutkują conajmniej czynnościami sprawdzającymi albo kontrolą.
    Wtedy Ci powiedzą co wylistować i jakie kwity przygotowac.

    4) Co zrobić z fakturami za które
    > płaciłem gotówką (w kiosku, hipermarkecie itd)
    > i nie mam pokwitowań?

    A na fakturze chyba cos tam jest zapłacono, albo że gotówka.
    Jak nie ma, to w zasadzie nie masz dowodu zapłaty.

  • 3. Data: 2009-01-08 22:54:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 23:06:25 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > skutkują conajmniej czynnościami sprawdzającymi albo kontrolą.
    > Wtedy Ci powiedzą co wylistować i jakie kwity przygotowac.

    Sprawdzające już miałem dla zwykłych zwrotów w 60 dni,
    więc pewnie kontrola. A niech sobie przyjdą, będzie
    miła robótka :-)

    > 4) Co zrobić z fakturami za które
    >
    > A na fakturze chyba cos tam jest zapłacono, albo że gotówka.
    > Jak nie ma, to w zasadzie nie masz dowodu zapłaty.

    I co w takim przypadku - od tej części nie mogę chcieć 25 dni tylko 60 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-09 07:31:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > I co w takim przypadku - od tej części nie mogę chcieć 25 dni tylko
    > 60 ?

    Ty chcesz mnie zmusić, żebym sobie odświeżył przepisy?
    Może to się przyda - ostatnio przegapiłem trochę zmian.

    Kiedyś było tak i wynikało to z treści przepisu,
    że jak wpiszesz do deklaracji i masz niezapłaconą częśc faktur,
    to nie masz prawa do zwrotu wogóle
    w terminie przyspieszonym, a nie tylko w części.

    Bez zaglądania do ustawy, a jedynie wg cytowanego przez Ciebie fragmentu
    interpretowałbym to tak samo. Ratunkiem może być obsuwanie do kolejnych
    deklaracji
    tych niezapłaconych faktur, a potem ewentualnie wpisanie ich wtedy, kiedy
    nie chcesz
    zwrotu innego niż standardowy.

    Z własnego doświadczenia powiem, że olałem zwroty przyspieszone,
    bo i tak mam stale zwroty, więc termin nie gra roli i tak co miesiąc oddają,
    a kontrole zapłaconych faktur były dość szczegółowe i pamiętam, że
    najgorzej było z fakturami za paliwo płaconymi kartą, gdzie do zakupu
    paliwa
    dołozyłem jeszcze dropsy i gumę do żucia na drogę.
    Faktura na np 165zł paliwo, a obciążenie karty i slip z kasy na parę złotych
    więcej
    i trzeba było udowadniać, że to ta, a nie inna transakcja jest zapłacona.
    Dobrze, że nie musiałem dostarczać listy ze stacji, która transakcja u nich
    była płacona kartą.

  • 5. Data: 2009-01-09 10:25:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2009 o 08:31:13 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ty chcesz mnie zmusić, żebym sobie odświeżył przepisy?
    > Może to się przyda - ostatnio przegapiłem trochę zmian.

    (...)

    Ok, dzięki wielkie!

    --
    Pozdrawiam,