  • 1. Data: 2009-01-09 07:04:18
    Temat: Forma opodatkowania wspólników w spółce cywilnej
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Witam.

    Mam do Was małe zapytanie:
    - czy w przypadku dwuosobowej spółki cywilnej, przedsiębiorcy mogą się
    rozliczać jeden według skali a drugi na "liniówce"?

    Moim zdaniem mogą. Bo przecież w sytuacji kiedy któryś przedsiębiorca byłby
    wspólnikiem w kilku/nastu spółkach cywilnych to "pozostałych wspólników" w
    tych spółkach po prostu by ograniczał.
    Inna sprawa jest gdyby zachodziła sytuacja że jeden chce być na zasadach
    ogólnych a inny na np. karcie podatkowej czy ryczałcie. Tutaj nie ma dwóch
    zdań - nie da się - muszą się określić - albo rybki albo akwarium ;)

    Znalazłem w necie taki ładny artykuł, który potwierdza moją tezę:
    http://mojafirma.infor.pl/podatki/53152,Czy-wspolnic
    y-spolki-osobowej-moga-wybrac-rozne-formy-opodatkowa
    nia-swoich-dochodow.html
    jednak postanowiłem napisać na Grupę, ponieważ "moje biuro podatkowe"
    twierdzi że "nie da się by jeden wspólnik był na liniówce, a drugi na skali
    podatkowej".

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-09 07:08:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 08:04:18 +0100, Herald napisał(a):

> [...]
    > ogólnych a inny na np. karcie podatkowej czy ryczałcie. Tutaj nie ma dwóch
    > zdań - nie da się - muszą się określić - albo rybki albo akwarium ;)

    Masz rację.

> [...]
    > jednak postanowiłem napisać na Grupę, ponieważ "moje biuro podatkowe"
    > twierdzi że "nie da się by jeden wspólnik był na liniówce, a drugi na skali

    Początek roku to dobry moment na zmianę biura.

  • 3. Data: 2009-01-10 11:38:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Herald wrote:

    > Moim zdaniem mogą.
    [...]
    > jednak postanowiłem napisać na Grupę, ponieważ "moje biuro podatkowe"
    > twierdzi że "nie da się

    Sylwester księgowym zaszkodził czy co? ;)
    Jakiś wysyp nowych pomysłów mamy na grupie :D

    pzdr, Gotfryd