  • 1. Data: 2004-09-03 08:33:50
    Temat: Zwrot podatku gdy jest renta rodzinna
    Od: "dunno" <s...@d...pl>

    Witam!
    Jestem studentem i od niedawna zostala mi przyznana renta rodzinna po
    zmarlym Tacie. Zawsze "pracowalem" na umowe zlecenie tyle, zeby dostac jak
    najwiekszy zwrot podatku(ja tego nie liczylem:)). Czy w obecnej sytuacji,
    gdy dostaje jakies 500 PLN z ZUS moja sytuacja sie zmienila. Chodzi mi o to
    czy nadal, moge zrobic tak, aby dostawac jakis w miare wysoki zwrot z
    podatku z US.

    Pozdrawiam.
    Adam

  • 2. Data: 2004-09-03 14:24:09
    Temat: Re: Zwrot podatku gdy jest renta rodzinna
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "dunno" <s...@d...pl> wrote in message
> [...]
    > gdy dostaje jakies 500 PLN z ZUS moja sytuacja sie zmienila. Chodzi mi o
    > czy nadal, moge zrobic tak, aby dostawac jakis w miare wysoki zwrot z

    wydaje mi się, że na tak duzy zwrot nie możesz liczyć. Do tej pory
    korzystałeś z tego, że ok 2700 zet można zarobić bez podatku, a zaliczki od
    umowy zlecenie były pobierane, więc stąd zwrot w rozliczeniu rocznym.
    Wydaje mi się, że obecnie ZUS obliczając kwotę renty do wypłaty i potrącając
    zaliczkę na podatek dochodowy uwzględni tzw. "kwotę wolną od podatku", co
    oznacza, że co miesiąc dostaniesz trochę więcej renty, a za to w rozliczeniu
    rocznym nie wyjdzie Ci taki duży zwrot.

    Magdi