  • 1. Data: 2002-12-12 12:56:40
    Temat: Zwrot podatku za 2001 a dodatkowa opłata skarbowa ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam pytanie czy konieczność poniesienia opłaty skarbowej np. ust. o opłacie
    skarbowej (D.U.z 2000.86.960) - zostanie mi w jakikolwiek sposób
    zrekompensowana przy zwrocie podatku wraz z odetkami za rok 2001 (jeszcze nie
    zwróconego)?

    Pozdr.
    Grzegorz
    (PS. Kwota śmieszna ale liczy się zasada.)

  • 2. Data: 2002-12-12 13:29:27
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > skarbowej (D.U.z 2000.86.960) - zostanie mi w jakikolwiek sposób
    > zrekompensowana przy zwrocie podatku wraz z odetkami za rok 2001 (jeszcze nie

    ustawa o opłacie skarbowej:
    Art. 12. 1. Opłata skarbowa, z zastrzeżeniem ust. 2, podlega zwrotowi:
    1) od odwołania - jeżeli odwołanie to zostało w całości uwzględnione albo
    decyzja, której odwołanie dotyczyło, została w innym trybie w całości uchylona
    lub stwierdzono jej nieważność,
    2) od żądania wznowienia postępowania, stwierdzenia nieważności decyzji lub jej
    uchylenia bądź zmiany - jeżeli decyzja, której wniosek dotyczy, została
    uchylona, zmieniona lub stwierdzono jej nieważność,
    3) od czynności urzędowych - jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano
    czynności urzędowej.
    2. Zwrot opłaty nie przysługuje, jeżeli zapłacona opłata skarbowa nie przekracza
    2 zł.

    Ciacho