  • 1. Data: 2002-12-12 10:07:11
    Temat: najem / wspolnosc mjatkowa
    Od: Rafal <r...@g...pl>

    Mam z zona wspoolnote majatkowa obejmujaca lokal uzytkowy ktory chcemy
    wynajac. Chcemy zaczac wynajmowac od poczatku roku ( czesc przepisow ma
    sie zmienic od stycznia )
    1) czy zona moze w calosci miec dochody z najmu tego lokalu i rozliczac
    je samodzielnie w ramach pod dochodowego ( pit5 + rocznie ) ?
    2) licznki energii i inne media sa zapsiane na mnie a sa dla nas kosztem
    wynajmu; czy musze je przepisac na zone?
    3) czy umowy musza byc spisana na zone?

    Z gory dziekuje za pomoc Rafal

  • 2. Data: 2002-12-12 14:03:31
    Temat: Re: najem / wspolnosc mjatkowa
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 12-12-2002 11:07, Uz.ytkownik Rafal napisa?:
> [...]
    > 1) czy zona moze w calosci miec dochody z najmu tego lokalu i rozliczac
    > je samodzielnie w ramach pod dochodowego ( pit5 + rocznie ) ?
    To co dodano od nowego roku w u.p.d.o.f
    6) w art. 8 dodaje sie; ust. 3-5 w brzmieniu:

    "3. Zasady, o których mowa w ust. 1 i 2, maja; równiez. zastosowanie do
    ma?z.onków, mie;dzy którymi istnieje wspólnos'c' maja;tkowa, osia;gaja;cych ze
    z'ród?a okres'lonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 przychody ze wspólnej
    w?asnos'ci, wspólnego posiadania lub wspólnego uz.ytkowania rzeczy, chyba
    z.e z?oz.a; pisemne os'wiadczenie o opodatkowaniu ca?os'ci dochodu
    osia;gnie;tego z tego z'ród?a przez jednego z nich.

    4. Os'wiadczenie, o którym mowa w ust. 3, nalez.y z?oz.yc' we w?as'ciwym
    urze;dzie skarbowym najpóz'niej do 20 dnia miesia;ca naste;puja;cego po
    miesia;cu, w którym zosta? otrzymany, ze z'ród?a okres'lonego w art. 10
    ust. 1 pkt 6, pierwszy przychód ze wspólnej w?asnos'ci, wspólnego
    posiadania lub wspólnego uz.ytkowania rzeczy.

    5. Wybór zasady opodatkowania ca?os'ci dochodu przez jednego z ma?z.onków
    wyraz.ony w os'wiadczeniu, o którym mowa w ust. 3, obowia;zuje przy
    zap?acie zaliczek i sk?adaniu deklaracji za ca?y dany rok podatkowy oraz
    sk?adaniu zeznania o wysokos'ci osia;gnie;tego dochodu (poniesionej
    straty), chyba z.e w wyniku rozwodu albo orzeczenia przez sa;d separacji
    nasta;pi? podzia? maja;tku wspólnego ma?z.onków i przedmiot umowy przypad?
    temu z ma?z.onków, na którym nie cia;z.y? obowia;zek zap?aty zaliczek i
    sk?adania deklaracji.";
    > 2) licznki energii i inne media sa zapsiane na mnie a sa dla nas kosztem
    > wynajmu; czy musze je przepisac na zone?
    Wed?ug mnie: nie.
    > 3) czy umowy musza byc spisana na zone?
    Wed?u mnie: tak by?oby lepiej.

  • 3. Data: 2002-12-12 14:14:17
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 12-12-2002 15:03, Użytkownik walfal napisał:
    Przepraszam, nieprzekodowałem znaków po wklejeniu.
    Cytowaną treść znajdziesz w bazie NetTax. Dz.U.nr 141 poz.1182.
    Pozdrawiam WitoldG.