  • 1. Data: 2006-06-27 14:54:30
    Temat: Zwrot za PIT przyszedl po 5 miesiacach;
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    na poczatku lutego 2006 zlozylem pit'a w jednym z gdynskich us;
    zwrot za tego pit'a (300 zl) przyszedl... wczoraj;
    /na dodatek rok temu bylo podobnie - czekalem 4 miesiace :|

    czy moge jakos z nimi "zawalczyc",
    zeby taka sytuacja nie powtorzyla sie?

  • 2. Data: 2006-06-27 18:22:17
    Temat: Re: Zwrot za PIT przyszedl po 5 miesiacach;
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Q napisał(a):
> [...]
    > zwrot za tego pit'a (300 zl) przyszedl... wczoraj;
    > /na dodatek rok temu bylo podobnie - czekalem 4 miesiace :|

    Zastosowanie mają te przepisy

    Ustawa z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa

    Art. 77. § 1. Nadpłata podlega zwrotowi w terminie:
    5) 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w
    art. 73 § 2, z zastrzeżeniem § 2;

    Art. 78. § 1. Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej
    wysokości odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych, z
    zastrzeżeniem § 2
    § 3. Oprocentowanie przysługuje:
    4) w przypadku przewidzianym w art. 77 § 1 pkt 5 i § 2 - od dnia
    powstania nadpłaty, jeżeli nadpłata nie została zwrócona w terminie 3
    miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w art.
    73 § 2, lub od dnia skorygowania zeznania lub deklaracji w trybie art.
    274 lub art. 274a.

  • 3. Data: 2006-06-28 19:09:34
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > na poczatku lutego 2006 zlozylem pit'a w jednym z gdynskich us;
    > zwrot za tego pit'a (300 zl) przyszedl... wczoraj;
    > /na dodatek rok temu bylo podobnie - czekalem 4 miesiace :|

    nie tylko w gdyni, ja w łodzi także czekam od stycznia na zwrot. Jak
    pytam znajomych to wszyscy dostają ze sporym poślizgiem.

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 4. Data: 2006-07-08 15:10:53
    Od: "Marcin Banach" <m...@p...pl>

    "Q" <n...@s...pl> napisał(a):
> [...]
    > zwrot za tego pit'a (300 zl) przyszedl... wczoraj;
    > /na dodatek rok temu bylo podobnie - czekalem 4 miesiace :|

    Proponuję napisać podanie o zapłatę odsetek z tytułu nieterminowego zwrotu
    nadpłaconego podatku .