  • 1. Data: 2006-06-27 07:21:09
    Temat: Zwolnienie tow uzywanych z podatku vat a sprzedaz przez komis
    Od: "Razbora " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jezeli ktos miał podobny przypadek - prosze o rade.

    Sprzedaż samochód uzywanego ponad pół roku (Art 43.2 pkt2 Ustawy VAT) i co
    do którego nie przysługiwało podatnikowi prawo do obnizenia podatku
    naleznego o naliczony z tytułu jego zakupu - zatem powinno się go sprzedac
    ze stawką ZW tak jak stanowi Art 43.1 pkt 2 Ust Vat .

    ALE jest jeden problem - spotkałam sie z taką interpretacją urzędów
    skarbowych ze skoro sprzedaz następuje za pośrednictwem komisu to komis a
    nie podatnik dokonuje dostawy tego towaru a komis go przez pół roku go nie
    uzywał poniewaz nawet nie był jego włascicielem....ZATEM powinno sie
    naliczyc 22% vatu jak w przypadku normalnej sprzedazy.

    No i jak?

    Przy sprzedazy ZW okazjonalnej która dotyczy wyprzedazy majatku nie liczy
    sie struktury, prawda?

    Pzdr Monika

  • 2. Data: 2006-06-27 07:52:11
    Od: "Razbora " <r...@W...gazeta.pl>

    > Przy sprzedazy ZW okazjonalnej która dotyczy wyprzedazy majatku nie liczy
    > sie struktury, prawda?
    >
    > Pzdr Monika

    Tak tak. w art 90 stoi napisane ze srodki trwałe sprzeadwane na zw jako
    uzywane nie są objęte obowiązkiem liczenia proporcji sprzedazy.

    Jak to miło samemu sobie odpowiadac hi hi hi
    Pzdr Monika

  • 3. Data: 2006-06-27 07:54:57
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzywał poniewaz nawet nie był jego włascicielem....ZATEM powinno sie
    > naliczyc 22% vatu jak w przypadku normalnej sprzedazy.

    Sprzedaż komisowa podlega opodatkowaniu od marży. Będzie faktura vat marża i
    VAT oczywiście 22 % ale od marży - czyli róznicy momiędzy ceną sprzedaży a
    ceną zakupu.

  • 4. Data: 2006-06-27 09:52:50
    Od: "Razbora " <r...@W...gazeta.pl>

    > Sprzedaż komisowa podlega opodatkowaniu od marży. Będzie faktura vat marża
    > VAT oczywiście 22 % ale od marży - czyli róznicy momiędzy ceną sprzedaży a
    > ceną zakupu.

    Tak tak , oczywiscie - tak sie rozlicza komis ale mnie chodzi o moje
    rozliczenie - nie o marze ale o całosc - gdybym sprzedawała sama
    wystawiłabym f-rę ze stawką zw bo towar uzywany i bez prawa do odliczenia
    (j.w.) gorzej jak między mnie a kupującego wkracza komis jako nie własciciel
    ale mogacy rozporządzac towarem jak właciciel i to on sprzedaje nie ja zatem
    ja wystawiam na 22% - tak twierdzi jeden US z łodzi. A mnie sie to nie
    podoba (jak kazdemu zdrowemu podatnikowi) ;-)

    Pzdr Monika

  • 5. Data: 2006-06-27 13:29:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jun 2006, Razbora wrote:

> [...]
    > ja wystawiam na 22% - tak twierdzi jeden US z łodzi. A mnie sie to nie
    > podoba (jak kazdemu zdrowemu podatnikowi) ;-)

    No oczywiście że się nie podoba: jeśli komisant sprzedaje jako
    "mogący rozporządzać jak właściciel" to oczywistym jest iż owo
    prawo rozporządzania nabył - od właściciela, sprzedającego
    używane na "zw", i to prawo podlegało pod VAT.
    Pasuje?
    Oni tak ustnie twierdzą?

    BTW: o korekcie odliczenia pamiętasz?

    --