  • 1. Data: 2006-06-22 16:29:45
    Temat: Zwrot ze spółdzielni mieszkaniowej i opłacenie podatku
    Od: uerbe <u...@b...adresu>

    Witam serdecznie,

    Otrzymałem od spółdzielni mieszkaniowej zwrot części kosztów remontu
    lokalu. Czy ktoś wie może i mógłby mi powiedzieć, w jakiej formie mam
    opłacić podatek dochodowy od tego zwrotu (w jakim terminie od otrzymania
    zwrotu) i jak go później ująć w zeznaniu podatkowym? Dziękuję z góry za
    pomoc.

    Miłego dnia,
    --
    **********************************************Robert uerbe Urbaniak*****
    w piątki: http://masakrytyczna.up.pl gg://4515266

  • 2. Data: 2006-06-22 17:16:54
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 18:29, na pl.soc.prawo.podatki, uerbe napisał(a):

> [...]
    > opłacić podatek dochodowy od tego zwrotu (w jakim terminie od otrzymania
    > zwrotu) i jak go później ująć w zeznaniu podatkowym?

    To tylko moje zdanie:
    - skoro to jest zwrot - to przecież już musiałeś wyłożyć pieniądze na
    remont - teraz Ci tylko oddano to co zainwestowałeś z wcześniej
    opodatkowanych pieniędzy.
    Jeżeli to jest opodatkowane to ... chyba jakieś kuriozum.

    BTW - dlaczego nie opodatkuje się w takim razie .. zwrotu podatku VAT za
    niektóre materiały budowlane? Albo zwrot z tytułu ulgi remontowej?
    To też są przecież *zwroty*.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-06-23 06:48:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > opodatkowanych pieniędzy.
    > Jeżeli to jest opodatkowane to ... chyba jakieś kuriozum.

    Bo ta wpłata była podstawą na odliczenie ulgi remontowej. I teraz po
    zwrocie tę ulgę trzeba oddać.

  • 4. Data: 2006-06-23 11:02:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    uerbe wrote:

> [...]
    > opłacić podatek dochodowy od tego zwrotu (w jakim terminie od
    > otrzymania zwrotu) i jak go później ująć w zeznaniu podatkowym?

    Stare ale nadal aktualne:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=1783

    Na PIT-36 za rok 2005 wpisywało się to w pole 164.

  • 5. Data: 2006-06-23 11:12:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    uerbe wrote:

> [...]

    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=1783

    Na PIT-36 za rok 2005 wpisywało się to w pole 164.

    I jeszcze broszurka z Ministerstwa (na samym końcu)
    http://infoprofit.pl/dokumenty/PIT2006/ulga_remontow
    a-broszura.pdf

  • 6. Data: 2006-06-23 21:37:20
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Bo ta wpłata była podstawą na odliczenie ulgi remontowej. I teraz po
    > zwrocie tę ulgę trzeba oddać.

    a jak nie ma ulgi?:-)
    bo np spoldzielnia zwraca czesc kasy za wymiane okien - to jakim prawem (tzn
    glupio pytam) musze placic od tego podatek? sami nie chca wymienic - a do
    nich to nalezy (do spoldzielni), za to refunduja maly kawalek, ktory ja
    musze opodatkowac
    ehhhhh nie warto nic u nas robic:-(
    niech sie wala te budynki i kij z tym - jakie prawo podatkowe taka polska -
    szara dziurawa i do niczego

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 7. Data: 2006-06-26 07:14:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ania wrote:

> [...]
    > kawalek, ktory ja musze opodatkowac
    > ehhhhh nie warto nic u nas robic:-(
    > niech sie wala te budynki i kij z tym - jakie prawo podatkowe taka

    Jeśli nie korzystałaś z ulgi remontowej, to żadnego podatku od takiego
    zwrotu nie płacisz.

  • 8. Data: 2006-06-26 15:17:39
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Jeśli nie korzystałaś z ulgi remontowej, to żadnego podatku od takiego
    > zwrotu nie płacisz.

    a jakas podstawa prawna - bo oni mi jakis psit chca dac, jak dadza w koncu
    kase:-)

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 9. Data: 2006-06-27 06:05:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jun 2006, ania wrote:

    > Użytkownik "jureq"

    > a jakas podstawa prawna - bo oni mi jakis psit chca dac, jak dadza w koncu
    > kase:-)

    Tak się zastanawiam czy w takim układzie prawdziwe jest co pisałaś:
    "to do nich należy" (wymiana znaczy).
    Bo może oni tylko zgadzają się na wymianę która:
    - nie jest konieczna
    LUB
    - stanowi ulepszenie (a nie remont)
    ...i jest to swawolna działalność lokatora ;)
    Znaczy spółdzielnie nie musiałaby dokonać TAKIEJ wymiany.
    IMHO wtedy ryzyko zapłacenia podatku jest - DOSTAJESZ coś czego nie
    miałaś.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-06-27 11:01:29
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Tak się zastanawiam czy w takim układzie prawdziwe jest co pisałaś:
    > "to do nich należy" (wymiana znaczy).
    > Bo może oni tylko zgadzają się na wymianę która:
    > - nie jest konieczna

    jest konieczna i taka byla decyzja zarzadu - powyzej ilus tam lat zwracaja
    iles tam zl za m2 pow. okna jesli zastosuje sie okna z paramterami i
    podzialem jaki oni sobie zycza, jak inne to nie zwracaja - twoja sprawa
    nie stac ich na wymiane wszystkim, ale kazdemu ktory chce pomagaja
    finansowo - tak to trzeba rozumiec, to tak jak z ocieplaniem blokow - jak
    wyrazi chec ponad polowa to ocieplaja i nie wazne, ze inni sie nie
    zgadzaja - kazdy musi doplacic.

    --
    www.aem.pl GG: 1145538