  • 11. Data: 2003-10-17 21:19:55
    Temat: Re: agencja towarz. - co we wpisie do DG??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, Jano wrote:
    [...]
    >+ > A cały numer polega na tym, że literalny zapis
    >+ > w KK jest w stylu że "czerpanie korzyści z cudzego
    >+ > nierządu jest zabronione." [...]
    >+
    >+ A już bez owijania w bawelne - "Panstwo staloby sie
    >+ instytucjonalnym alfonsem".

    Państwo chyba powinno się zdecydować czy prostytucja
    jest "be" (i zaaplikować karalność) albo "a" (i brać
    podatki), bo tak to stoi w rozkroku... i nie trzeba
    dodawać że wtedy dość łatwo kopać (ani wskazywać gdzie)
    żeby (kopanie) było skuteczne :>
    "te brakujące pół miliona, to wicie, rozumicie,
    dyskretnie od dobrze płacących biznesmenów"....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, płacący podatki :>)

  • 12. Data: 2003-10-17 21:25:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:
    [...]
    >+ Masz jakies porownanie miedzy .pl a .cz (czy .sk)
    >+ na temat wolnosci gospodarczej i podatkow?

    Nie. Ale istnieją podstawy do przypuszczeń że dostatecznie
    wczesna deklaracja Słowacji o powszechnym podatku liniowym
    jakoś tam na inwestorów wpłynęła.
    I nasz rząd chyba też problem dostrzega :], zresztą nie
    tylko z PIT (z VAT też, bo po "wejściu" nie będzie problemu
    ani z cłem ani z VATem od towarów przywożonych "prywatnie"
    zza granicy).

    >+ Moze i biznesik komputerowy oplacaloby sie po 1.05.2004 przeniesc
    >+ z Polski do bardziej cywilizowanego kraju....(*)
    [...]
    >+ (*) w sensie rejestracji oczywiscie

    Istnieją obawy że tak się stanie.
    Zresztą już tak jest - na razie głownie w skali wielkich
    firm (które wolą płacić podatki w .us a u nas pokazać
    kwit że "centrala zapłaciła" :>), było w GP i prasie
    "codziennej masowej"... (chyba zresztą p. Lepper przy tym
    coś dobrego zrobił :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)