  • 1. Data: 2004-03-11 07:22:17
    Temat: akcje za granicą
    Od: "norbi102" <n...@p...onet.pl>

    Witam, mama akcje pracownicze tyle że w Niemczech. Dostałem dywidendę w Polsce
    doliczonę do pensji. Podatek potrącono w Niemczech. Cała dyw. brutto to ok.
    90zł, netto dostałem ok. 70zł. Jak to rozliczyć w PIT36??? Czy doliczyć do
    dochodu, czy wpisać w pole 173(co to za artykuł?). A co z podwójnym
    opodatkowaniem???

  • 2. Data: 2004-04-15 16:50:28
    Temat: Re: akcje za granicą
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-03-11 08:22, Użytkownik norbi102 napisał:

    > Witam, mama akcje pracownicze tyle że w Niemczech.
    > A co z podwójnym opodatkowaniem???

    Z tego co kojarze - wliczasz sobie tu do dochodu a od ogolnej kwoty
    podatku do zaplacenia zdejmujesz to co juz ci zabrali za granica. Wtedy
    nie masz podwojnego opodatkowania.
    Tyle ze jest jakis kwiatek ze odejmowac mozesz od podatku pobranego z
    tego samego zrodla. Cos w tym rodzaju ze majac strate ze granica nie
    mozesz jej rekompensowac z podatkow w Polsce.

    Ale zastrzegam ze to co wiem moze byc przestarzale.
    ---