  • 1. Data: 2004-03-11 01:22:15
    Temat: pytanie o pity
    Od: "mmateusz" <m...@p...onet.pl>

    witam,

    czy istnieje jakas kwota dochodow ponizej ktorej nie musze skladac pita?
    (skoro platnik wyslal juz pit-11 do us.)
    czy do pit-37 musze dolaczac pit-8b, ktorego dostalem od platnika?
    --
    pozdrawia
    mmateusz

  • 2. Data: 2004-03-11 06:21:30
    Temat: Re: pytanie o pity
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "mmateusz" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > witam,
    >
    > czy istnieje jakas kwota dochodow ponizej ktorej nie musze skladac pita?
    > (skoro platnik wyslal juz pit-11 do us.)

    złóż, to dostaniesz podatek do zwrotu. Jak nie złożysz kasa przepadnie.
    Kiedyś i tak będziesz musiał zacząć.

    > czy do pit-37 musze dolaczac pit-8b, ktorego dostalem od platnika?
    Nie. Tylko sam pit-37.

    polecam www.pity.pl

    samo się liczy.

  • 3. Data: 2004-03-11 07:14:34
    Od: "KaWu" <rowpo23[CIACH]@gsi.pl>

    To i ja sie dołacze do pytania.
    Kuzyn moj (17 lat) uczy sie w zasadniczej szkole i ma praktyke zawodowa w
    sklepie. I właśnie dostał pit11 od pracodawcy.
    Czy musi sie rozliczac?
    Przychody=1 139,4; koszty=1 199,52; spoleczne=208,2.
    Zaliczki nie miał zadnej pobieranej. Oczywiscie wychodzi 0.
    Ciekawi mnie to, ponewaz praktyke ma od grudnia 2002-a w tamtym roku nie
    dostał pita za grudzien.

  • 4. Data: 2004-03-11 07:25:39
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "KaWu" <rowpo23[CIACH]@gsi.pl> wrote in message
> [...]
    > Zaliczki nie miał zadnej pobieranej. Oczywiscie wychodzi 0.
    > Ciekawi mnie to, ponewaz praktyke ma od grudnia 2002-a w tamtym roku nie

    Ogólna zasada jest taka, na pewno jak ktoś dostał PITA8B/11 to rozliczyć się
    musi - ale co szkodzi wypełnic PITa, jeżeli w większości przypadków wychodzi
    jakiś zwrot.
    Tutaj zwrot nie wychodzi, ale złożyć PIT trzeba.
    A rozwiązanie zagadki z tą praktyką jest proste - prawdopodobnie jakieś
    pieniądze za tę praktykę w grudniu 2002 wypłacono kuzynowi w styczniu 2003,
    ponieważ do PIT-ów liczy się wynagrodzenia wypłacone/postawione do
    dyspozycji, to w takim razie za rok 2002 żaden PIT nie musiał być
    wystawiony.

    Magda

  • 5. Data: 2004-03-11 10:21:51
    Od: "KaWu" <rowpo23[CIACH]@gsi.pl>

> [...]
    > ponieważ do PIT-ów liczy się wynagrodzenia wypłacone/postawione do
    > dyspozycji, to w takim razie za rok 2002 żaden PIT nie musiał być

    Dzieki wielkie lub raczej wielkie dzięki:)