  • 1. Data: 2005-02-03 14:27:58
    Temat: amortyzacja
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam i prosze o komentarz czy poniższe rozumowanie jest prawidłowe.
    (robie to pierwszy raz więc ....) (kpir+vat+memoriał):

    13 stycznia zamowilam i opłaciłam zakup nowego notebooka, którego
    otrzymałam kurierem 15 stycznia i w tym też dniu wprowadziłam do EŚT.

    cena notebboka: brutto 6900 netto 5655,74 vat 1244,26
    koszt transportu: brutto 59,38 netto 48,67 vat 10,71

    poniewaz jestem vatowcem vat odliczyłam 15 stycznia,

    natomiast w dochodówce zrobiłam tak:

    cena nabycia= netto notebook + netto transport = 5704,41 zł

    Poniewaz jest to fabrycznie nowy środek trwały zaliczony do grupy 4
    KŚT mogę dokonać odpisu amoryzacyjnego w wysokości 30% jego wartości, a
    poniewaz odpis ten jest mniejszy niz ustalony wg metody degresywnej moge
    dokonac odpisów przy zastosowaniu stawki podstawowej podwyższonej o
    współczynnik nie wyższy niż 3,0. W takim razie z w styczniu moge dokonać
    jednorazowego odpisu anmortyzacyjnego w wysokośi 90% (pamietając ze w
    tym wypadku roczną kwotę amortyzacji ustala się w proporcji do liczby
    pełnych miesięcy pozstałych do końca roku, od momentu wprowadzenia ŚT do
    ewidencji - czyli tutaj stawke 90% zastosuje w proporcji do 11 miesięcy)

    tak więc w świetle powyższego w kpir mam tak:

    15.01.2005 - amortyzacja 4706,14

    na 2006 rok pozostaje do zamortyzaowania 998,27 i amortyzuje to przez 4
    kolejne miesiące 2006 roku po 249,57 zł.

    Czy czegoś nie skopałam?

  • 2. Data: 2005-02-03 14:29:02
    Temat: Re: amortyzacja
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Bogna wrote:

> [...]
    >
    > cena notebboka: brutto 6900 netto 5655,74 vat 1244,26
    > koszt transportu: brutto 59,38 netto 48,67 vat 10,71

    [...]
    > Czy czegoś nie skopałam?

    Jeszcze sprawdz w ktorym meisiacu odlicza sie pierwsza rate...
    Bo cis mi sie placze, ze w pierwszym... PO ODDANIU do uzytkowania..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-03 14:30:53
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    I jeszcze jedno: co jest dowodem dla US, ze ŚT był fabrycznie nowy?

  • 4. Data: 2005-02-03 14:46:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    bo napisał(a):

    > [...]

    Wygląda ok. ;-)

    > Jeszcze sprawdz w ktorym meisiacu odlicza sie pierwsza rate...
    > Bo cis mi sie placze, ze w pierwszym... PO ODDANIU do uzytkowania..

    On nie odlicza w ratach, stosuje amortyzację specjalną - jednorazowo w
    miesiącu oddania do uzytkowania. W ratach zacznie odpisywac resztę od
    przyszłego roku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-02-03 14:49:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bogna napisał(a):
    > I jeszcze jedno: co jest dowodem dla US, ze ŚT był fabrycznie nowy?

    Gwarancja producenta? W końcu na używane nie dostanie się od producenta
    gwarancji.
    Nistety, nie ma wytycznych w przepisach więc główkuj podatniku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-02-03 14:50:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy napisał(a):

    > On nie odlicza w ratach, stosuje amortyzację specjalną - jednorazowo w

    Ona oczywiście.
    Sorry Bogna, nie zauwazyło mi się ;-)

    Maddy zapitana

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2005-02-04 10:30:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cttdoc$9ri$2@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Gwarancja producenta? W końcu na używane nie dostanie się od producenta
    > gwarancji.
    > Nistety, nie ma wytycznych w przepisach więc główkuj podatniku.

    A w kwestii odwrotnej? Do wykazania, że kiosk był używany?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2005-02-07 15:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Feb 2005, Maddy wrote:

> [...]
    > +
    > + Gwarancja producenta? W końcu na używane nie dostanie się od producenta

    Stanowczo protestuję.
    Jak najbardziej spotykałem komputery objęte gwarancją a pochodzące
    "z odzysku" :) - odkupione od klientów lub z napraw pogwarancyjnych.
    Na pewno nie jest to praktyka rzadka (polecam np. na grupie
    pl.*foto.cyfrowa zapodać "refurb OR refurbished") - może tylko
    u nas mniej znana :)

    > + Nistety, nie ma wytycznych w przepisach więc główkuj podatniku.

    ....ano....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-08 07:52:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Stanowczo protestuję.
    > Jak najbardziej spotykałem komputery objęte gwarancją a pochodzące
    > "z odzysku" :) - odkupione od klientów lub z napraw pogwarancyjnych.

    I to naprawdę była gwarancja PRODUCENTA?
    Bo sprzęt z gwarancją sprzedawcy to inna broszka, o tym nie mówiłam
    takich widziałam sporo.
    Ba, znajomy kupił samochód z komisu z półroczną gwarancją daną przez
    komis (wspiera to jakis bank, chyba GE).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2005-02-08 08:43:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    > +
    > + I to naprawdę była gwarancja PRODUCENTA?

    Naprawdę. Przy komputerkach o cenach (nowych) od stu tysięcy do
    milionów (zł/$$ to już bez różnicy ;)) dostępność jest znana
    i u nas :) przy "domowych" - raczej mniej (i raczej via "tanie
    sklepy w USA")

    Aktualnie przykładowo:

    "biznes computing":
    http://www.hp.com/sbso/buspurchase_refurbished.html
    "home & home office":
    http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/generic_l
    anding.do?landing=outlet_store&storeName=storefronts
    &aoid=1448

    > + Bo sprzęt z gwarancją sprzedawcy to inna broszka

    Zgoda.
    Ale wspominane regularnie na pl.*.foto.cyfrowa "refurby" pochodzą
    z napraw *gwarancyjnych*... kto jak nie producent jest ich właścicielem,
    skoro to producent "dał nowy na podmianę" ?
    :)
    Dajmy na to wystawiony:
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/offering
    /list/-/B0002805TG/refurbished/104-8973155-9994350

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)