  • 1. Data: 2003-01-30 03:05:55
    Temat: amortyzacja i odszkodowanie za skradziony samochód
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    Mam krótkie pytanie, bo sam już zwątpiłem...

    Samochód na firmę, częściowo zamortyzowany, następuje kradzież.
    TU wypłaca odszkodowanie - daje w pozostałe przychody.
    To wszystko czy jeszcze np. wartość, która się nie zamortyzowała biorę w
    koszty (tak jak przy sprzedaży)?

    Z góry dzięki za podpowiedzi...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 2. Data: 2003-01-30 07:44:06
    Od: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
> [...]
    > TU wypłaca odszkodowanie - daje w pozostałe przychody.
    > To wszystko czy jeszcze np. wartość, która się nie zamortyzowała biorę w

    Dochód w tym przypadku to różnica pomiędzy kwotą otrzymanego odszkodowania
    a wartością
    środka trwałego z EŚT, którą to różnicę powiększamy o sumę dokonanych
    odpisów amortyzacyjnych.

    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-02-01 18:13:22
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Łukasz Kaliński -----###

    > Dochód w tym przypadku to różnica pomiędzy kwotą otrzymanego odszkodowania
    > a wartością
    > środka trwałego z EŚT, którą to różnicę powiększamy o sumę dokonanych
    > odpisów amortyzacyjnych.

    ok. dzięki, ale przyznaje się - mam pomroczność jasną - proszę
    łopatologicznie co i jak zaksięgować...
    bo ja to chciałem zrobić tak:
    1. w pozostałe przychody kwota odszkodowania,
    2. w koszty wartość, która jeszcze się nie zamortyzowała...
    *całość księgowana pod datą wpływu odszkodowania na konto*

  • 4. Data: 2003-02-01 19:30:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    hADeSik <h...@h...sru> wrote:
    > 1. w pozostałe przychody kwota odszkodowania,
    > 2. w koszty wartość, która jeszcze się nie zamortyzowała...
    > *całość księgowana pod datą wpływu odszkodowania na konto*

    Z tą datą to nie wiem,bo ja w tej chwili mam pomrocznośc jasną,ale reszta
    OK.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-02-01 20:11:43
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###

    > Z tą datą to nie wiem,bo ja w tej chwili mam pomrocznośc jasną,ale reszta
    > OK.

    dzięki za potwierdzenie - tego mi było trzeba ;-)

    a z datą to pewnie będzie zależeć, czy cała księgowość idzie
    memoriałowo, czy kasowo jak znam życie...