  • 1. Data: 2005-01-24 10:04:25
    Temat: anulowanie faktur?
    Od: "Andzia" <andziax2@no_spam.go2.pl>

    Witam wszystkich...
    Mam problem jak stąd do...
    Jest tak: handlowiec z szefem za moimi plecami pokombinowali i wystawili
    faktury: 1 we wrześniu i kilka w październiku ub. roku. Wszystko byloby
    pieknie, gdyby jeszcze za fakturami pojechał do klienta towar. Ale tak sie
    nie stało. Tzn. pojechał ale dopiero w listopadzie Nie jest teraz istotne
    dlaczego.
    W każdym razie firma chce ze zrozumiałych względów odeslała nam te ferelne
    faktury i chce zeby były wystawione w listopadzie. Nie wiem jak to
    zalatwic... Moge zrobic korekte tamtych, ale jak wystawic w listopadzie,
    skoro miesiac zamkniety? Wymyslic jakis drugi rejestr i wystawic ponownie w
    listopadzie? Potem korekty PIT-u za IX, X i XI i VAT-u za III kw... O
    raju... I na to wszystko 1 wieczór,.... a i tak nie wiem czy dobrze myślę...
    HELP! :((

    Pozdraiwam,
    Anka
    (VAT, KPiR)

  • 2. Data: 2005-01-24 18:24:04
    Temat: Re: anulowanie faktur?
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Na moje oko, to w najgorszym przypadku czeka twojego szefa Prorok;)
    Usluga nie zostala wykonana, towar nie wyjechal. Czyli tzw. lewe faktury.
    Trzeba je poprostu wywalic, jak najszybciej.Czyli korekty VAT,PIT.
    Albo trzaby cos pokombinowac z umowa dostawy towarow.
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-01-25 00:04:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005, Wiesiek wrote:

    >+ Na moje oko, to w najgorszym przypadku czeka twojego szefa Prorok;)
    >+ Usluga nie zostala wykonana, towar nie wyjechal. Czyli tzw. lewe faktury.
    >+ Trzeba je poprostu wywalic, jak najszybciej.Czyli korekty VAT,PIT.

    To oni wiedzą :]
    Nie wiedzą jak objaśnić dlaczego nie wystawili faktur wtedy
    kiedy powinni :[ (czyli w listopadzie)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-25 10:37:35
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andzia wrote:

> [...]
    > w listopadzie? Potem korekty PIT-u za IX, X i XI i VAT-u za III kw... O
    > raju... I na to wszystko 1 wieczór,.... a i tak nie wiem czy dobrze

    Pomyslmy...czy bylo tak ?

    Zamowili towar.
    Zostala wystawiona faktura,
    zostal wyslany towar..

    dlaczego odeslali faktury ?
    czy jest gdzies napisane ze nie mozna wystawic faktury ZANIM sie wyda
    towar ?

    Moze sie myle, ale najlepiej ponegocjowac z odbiorca, by jednak te faktury
    przyjal, oczywisce z odpowiednim terminem platnosci.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-25 10:41:11
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    No ale co ja moge powiedziec. Trzeba kombinowac cos z umowa dostawy. Albo
    tak sie zastanawiam nad czyms takim nie wiem czy dobrze mysle :
    umowa dostawy towarow - zaplata wekslem termin wykupu listopad 2004r.
    Odbiorca placi kase-wykupuje weksel. I sklada wniosek o wystawienie
    duplikatow faktur poniewaz zagubil dokumenty. Odlicza VAT i wszyscy sa
    szczesliwi i zadowoleni;-) Moze byc??
    pozdr.
    KJ

  • 6. Data: 2005-01-25 11:20:16
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Wiesiek wrote:

> [...]
    > Odbiorca placi kase-wykupuje weksel. I sklada wniosek o wystawienie
    > duplikatow faktur poniewaz zagubil dokumenty. Odlicza VAT i wszyscy sa

    A co tak naprawde szkodzi owemu dostawcy dostac oryginaly faktur
    z wrzesnia teraz ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-25 11:21:06
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    bo wrote:

    > A co tak naprawde szkodzi owemu dostawcy

    Sory............Mialo byc "odbiorcy"

    > dostac oryginaly faktur
    > z wrzesnia teraz ?
    >
    > Boguslaw

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-01-26 00:29:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ czy jest gdzies napisane ze nie mozna wystawic faktury ZANIM sie wyda
    >+ towar ?

    ...o ile wiem to jeszcze pod rządami poprzedniej ustawy USy (niektóre,
    niektóre, nie wszystkie - a być może tylko jeden taki był) postawiły
    podatnikom zarzuty - że faktura jest "nieprawidłowa" w związku z tym
    odbiorcy f-ry nie przysługuje prawo odliczenia VAT.
    Powód ? - ano na f-rze i WZ były godziny.
    WZ były wystawiane kilka minut PO fakturach...
    I nie pamiętam jak się skonczyło - ale "było w prasie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-01-26 08:55:50
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Powód ? - ano na f-rze i WZ były godziny.
    > WZ były wystawiane kilka minut PO fakturach...
    > I nie pamiętam jak się skonczyło - ale "było w prasie" :)

    Mam nadziejez e "porazka US-a"

    A poza tym pytalem gdzie jest napisane,
    a nie co mile panie z US kwestionowaly..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-26 09:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ A poza tym pytalem gdzie jest napisane,
    >+ a nie co mile panie z US kwestionowaly..

    Aktualnie "wątpliwy" tekst jest tu (art. 86):
    ++++
    2. Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:
    1) suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
    a) z tytułu nabycia towarów i usług,
    b) potwierdzających dokonanie przedpłaty
    ----

    "faktura otrzymana z tytułu" implikuje tryb dokonany - jeśli podatnik
    otrzymał fakturę przed "nabyciem towaru" to nie mogła być ona "z tytułu
    nabycia" - bo "tytułu" nie było.

    Przypomnę iż VATem opodatkowane jest "wydanie" (a nie "sprzedaż"), nadto
    (ale to już IMHO drugorzędne) wg KC również sprzedaż towarów nieoznaczonych
    co do tożsamości dochodzi do skutku w momencie "wydania" (wcześniej jest to
    "umowa przedwstępna" co najwyżej dająca prawo do żądania odszkodowania za
    niewykonanie umowy - ale NIE domagania się wydania przedmiotu umowy - bo
    "sprzedaży" nie było...).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)