  • 1. Data: 2006-05-03 18:19:37
    Temat: auto firmowe - co mozna odliczac?
    Od: "Jacek R. Gruszczynski" <j...@i...pl>

    Witam,

    Mam problem formalno-prawno-ksiegowy. Prowadze DG, jestem VATowcem,
    rozliczenie w oparciu o KPiR. Kupilem na firme uzywany samochod osobowy,
    sprzedajacym byla osoba fizyczna. Autko wpisane do ewidencji srodkow
    trwalych.

    I tu moje pytanie: co moge sobie odliczac? W szczegolnosci:

    - paliwo - odliczam VAT czy wrzucam w koszty czy i to i to?
    - przeglady okresowe - odliczam VAT czy wrzucam w koszty czy i to i to?
    - naprawy (ostatnio sie lobuz zepsul) - odliczam VAT czy wrzucam w koszty
    czy i to i to?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-05-03 18:26:31
    Temat: Re: auto firmowe - co mozna odliczac?
    Od: "Jacek R. Gruszczynski" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek R. Gruszczynski" <j...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:e3as7o$l9i$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam problem formalno-prawno-ksiegowy. P

    no i jeszcze jedno - czy OC tez mozna w jakis sposob wrzucic w
    koszty/VAT?

    jeszcze raz dziekuje :)

  • 3. Data: 2006-05-03 18:52:29
    Od: "Andrew" <a...@n...spam.poczta.onet.pl>

    Jacek R. Gruszczynski wrote:
> [...]
    > to?
    > - naprawy (ostatnio sie lobuz zepsul) - odliczam VAT czy wrzucam w

    Tylko paliwo podlega ograniczeniom w vat (brutto w koszty)

    Do innych kosztów stosuje się ogólne zasady odliczenia vat i zaliczania
    wartości netto w koszty, oraz ogólne zasady dla środków trwałych.
    Andrew

  • 4. Data: 2006-05-04 06:36:55
    Od: Arjos <a...@o...pl>

    Andrew napisał(a):

> [...]
    >
    > Do innych kosztów stosuje się ogólne zasady odliczenia vat i zaliczania
    > wartości netto w koszty, oraz ogólne zasady dla środków trwałych.

    Ubezpieczenie i amortyzacja z zastrzeżeniem limitu wartości
    ( bodaj 20 tyś EURO)

    Arjos