  • 1. Data: 2005-04-29 10:08:28
    Temat: brak przychodu, a ubezp. społ.
    Od: drozdziak <d...@T...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Wypełniam PIT 36L, chociaż nie miałem żadnych przychodów z żadnego
    tytułu (umów o prace, zlecenie, DG itd), nie poniosłem też żadnych
    kosztów, płaciłem jednak ubezpieczenie społeczne od stycznia do września
    (do czasu zamknięcia DG).

    Czy w związku z tym mogę w jakiś sposób odliczyć to ubezpieczenie?
    Nawet jeśli nie w tym roku, to w latach następnych..

    Próbowałem wpisać kwotę zapłaconego ubezpieczenia w części E, poz.28 ale
    w objaśnieniach jest napisane, że wpisana kwota nie może być wyższa od
    kwoty dochodu z DG, czyli u mnie 0.

    Da się coś zrobić (tzn. jakoś odliczyć)?

    Pozdrawiam
    drozdziak

  • 2. Data: 2005-04-29 10:56:36
    Temat: Re: brak przychodu, a ubezp. społ.
    Od: "OPIX" <g...@f...us .tt>

    Użytkownik "drozdziak" <d...@T...poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d4t0k3$j2j$1@news.onet.pl...
> [...]
    od
    > kwoty dochodu z DG, czyli u mnie 0.
    >
    > Da się coś zrobić (tzn. jakoś odliczyć)?

    wpisać w koszty i wyliczyć stratę którą odliczysz w latach następnych
    pod warunkiem prowadzenia DG

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2005-04-30 07:47:59
    Od: drozdziak <d...@T...poczta.onet.pl>

    OPIX napisał(a):

    > wpisać w koszty i wyliczyć stratę którą odliczysz w latach następnych
    > pod warunkiem prowadzenia DG

    Tzn. po prostu wypełnić pola 23 i w części K pole 55?
    Czy mam to uwzględniac w kpir?

    pozdrawiam
    drozdziak

  • 4. Data: 2005-04-30 09:21:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Apr 2005, drozdziak wrote:

> [...]
    > + >
    > + > wpisać w koszty i wyliczyć stratę którą odliczysz w latach następnych

    > + > pod warunkiem prowadzenia DG
    > +
    > + Tzn. po prostu wypełnić pola 23 i w części K pole 55?
    > + Czy mam to uwzględniac w kpir?

    No jak koszty to do KPiR !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd