  • 1. Data: 2005-04-29 08:12:02
    Temat: zadeklarowana data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej - opoznienie
    Od: Bucz <R...@t...pbz-ROT13>

    mam 2 pytanka, tyle ze nie jestem pewien czy dobra grupa ale sprobuje

    jakies rok temu zrobilem wpis do ewidenci dzialalnosci gospodarczej,
    zadeklarowalem tam date rozpoczecia 2004.04.01 zaraz po tym zrobilem
    sobie regon... i wypadlo mi cos niespodziewanego, na rok musialem
    odstawic swoje plany
    teraz po roku chcial bym na tych samych papierach rozpoczac dzialalnosc
    ale czytam:
    1. ze do otwarcia rachunku bankowego potrzebuja date rozpoczecia
    dzialalnosci
    2. UWAGA - wpisując datę rozpoczęcia działalności jako np. 12 maja to w
    ciągu 7 dni musimy dopełnić obowiązku zgłoszenia ubezpieczenia
    społecznego w oddziale ZUS

    i teraz nie wiem co z tym zrobic... czy te 2 papiery musze na nowo
    wyrabiac i wybulic znowu 100zl (jak teraz nei wiecej) , czy moge bez
    bolu zalatwiac dalej wszystko tylko juz z nowa data rozpoczecia?

    pytanie dodatkowe:
    czy w jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej moj osobisty nip staje sie
    automatycznie nipem "firmy" czy dostaje nowy?

    --
    Bucz
    "Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko to tylko kwestia czasu"

  • 2. Data: 2005-04-29 11:14:44
    Od: "OPIX" <g...@f...us .tt>

    Użytkownik "Bucz" <R...@t...pbz-ROT13> napisał w
    wiadomości news:d4sq8j$mu8$1@inews.gazeta.pl...
    > mam 2 pytanka, tyle ze nie jestem pewien czy dobra grupa ale sprobuje

    1/ dokument pod tytułem wpis do ewidencji jest już nieaktualny więc
    musisz mieć nowy - ważny taki dokument jest 3 miesiące -w żadnym banku
    konta nie otworzysz -musisz otrzymać aktualny wpis czyli urzędowe
    potwierdzenie wpisu
    2/rejestrować się możesz na starych papierach na podstawie aktualnie
    potwierdzonego wpisu w US i ZUS liczy się dzień złożenia rejestracji a
    nie deklaracja we wpisie -do ustaw nie ma przepisów wykonawczych więc
    nic ci nikt nie zrobi -jedynie ZUS może zapytać za ten okres na co
    odpowiesz pismem że nie prowadziłeś w tym okresie żadnej działalności i
    zarejestrowałeś się jako podatnik od dnia ....-podstawą do ścigania
    przez ZUS jest tylko deklaracja rejestracyjna i jeżeli takiej nie
    złożyłeś to w tej którą składasz sam sobie wypiszesz odpowiednie daty
    faktycznego rozpoczęcia działalności
    3/-NIP osoby fizycznej jest w DG nipem firmy jeżeli ta firma jest tylko
    działalnością jednej osoby fizycznej ale NIP-1 musisz złożyć razem z
    innymi w US w dniu rejestracji

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2005-04-29 11:39:10
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > odstawic swoje plany
    > teraz po roku chcial bym na tych samych papierach rozpoczac dzialalnosc
    Wpis do EDG wymaga uaktualnienia (50zł) ze względu na zmiany w PKD i w EDG.
    Uaktualnienie wpisu wiąże się z wizytą w regoniarni.
    W banku poproszą o pieczątkę zgodną z regonem.
> [...]
    > 2. UWAGA – wpisując datę rozpoczęcia działalności jako np. 12 maja to
    > ciągu 7 dni musimy dopełnić obowiązku zgłoszenia ubezpieczenia
    - jeśli nie wykonywałeś DG ZUS przyjmie zgłoszenie z datą zadeklarowaną . Może
    zapytać o przyczyny lub sprawdzić.

> [...]
    > czy w jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej moj osobisty nip staje sie
    >  automatycznie nipem "firmy" czy dostaje nowy?

    NIP - aktualizujesz drukiem NIP1 , dodatkowo składasz VATR,jeśli chcesz być
    VAT-manem (wtedy opłata 152,00).
    W US - poproszą o oryginały do wglądu wpisu,regon-u,umowy z bankiem,tytułu do
    lokalu i umowy z biurem rachunkowym - jeśli masz takową.
    Powinieneś także wybrać formę opodatkowania w zakresie PIT (druk oświadczenia).

    I do roboty-pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2005-04-30 09:28:15
    Od: "E." <j...@p...fm>

> [...]
    > regon... i wypadlo mi cos niespodziewanego, na rok musialem odstawic swoje

    Kolega mial tak samo, tez opoznienie roczne, przy czym wczesniej mial
    zalatwione tylko wpis do EG z UM oraz regon. Konto firmowe (w mbank) i
    reszte rzeczy zalatwil teraz na starych papierach. Pozdr.