  • 1. Data: 2003-07-15 13:48:24
    Temat: chorobowe a przepracowane
    Od: "Beata" <b...@N...gazeta.pl>

    Może ktoś wie? Jak rozliczyć czas przepracowany w takim przypadku: miesiąc ma
    31 dni, pracownik przepracował 1 dzień 30 był na zwolnieniu. Jak obliczyć
    wynagrodzenie za ten przepracowany dzień. W kodeksie pracy jest, że
    wynagrodzenie mies. dzieli się na 30, potem mnoży przez ilość dni zwolnienia
    i kwotę obliczoną odejmuje się od wynagrodzenia. A co z tym 1 dniem?

    Co bedzie np. w lutym?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-07-15 14:43:09
    Temat: Re: chorobowe a przepracowane
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Beata" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwolnienia
    > i kwotę obliczoną odejmuje się od wynagrodzenia. A co z tym 1 dniem?

    IMHO powinno sie jego wynagrodzenie brutto podzielic przez ilosc jego dni
    roboczych w danym miesiacu i pomnozyc przez ilosc przepracowanych dni, czyli
    tutaj 1 dzien.
    Mam na mysli stala kwote brutto, bez zadnych premii, itp. i zwyczajny
    tydzien pracy bez zadnych zmian, nadgodzin, itp., bo z innymi sie osobiscie
    nie spotkalam.
    Zle mysle? Ktos mnie poprawi?
    A ktory paragraf KP mowi o takiej metodzie jak Ty napisalas?
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-07-15 15:58:08
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bf13u1$755$1@druid.ceti.pl...
    > Użytkownik "Beata" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    miesiąc
    > ma
    > zwolnienia
    Wynagrodzenie, a więc to co pracownik dostanie za chorobe liczy się przez
    30.

    > IMHO powinno sie jego wynagrodzenie brutto podzielic przez ilosc jego dni
    > roboczych w danym miesiacu i pomnozyc przez ilosc przepracowanych dni,
    czyli
    > tutaj 1 dzien.
    Roboczych? może się czepiam, ale dlaczego za okres choroby mam płacić za dni
    kalendarzowe, a za okres nieprzepracowany za dni robocze? Wydaje mi się, że
    przez dni robocze liczy się przy nieobecnościach innych niż chorobowe, np.
    zatrudnienie zaczyna się nie od pierwszego dnia miesiąca.
    > Mam na mysli stala kwote brutto, bez zadnych premii, itp. i zwyczajny
    Premia jest regulaminowa i regulamin wynagoradzania konkretnego zakładu
    ustala jak to się liczy. Premia może być wypłacona w całości, zabrana w
    całości, policzona jako % płacy zasadniczej za obecny miesiąc lub za
    poprzedni miesiąc. I pewnie jeszcze dużo innych.
    Nadgodzin nie ma jak ktoś jest na chorobowym :)
    > tydzien pracy bez zadnych zmian, nadgodzin, itp., bo z innymi sie
    osobiscie
    > nie spotkalam.
    > Zle mysle? Ktos mnie poprawi?
    Ja bym jego wynagrodzenie podzielił przez 31 i pomnożył przez 30.
    > A ktory paragraf KP mowi o takiej metodzie jak Ty napisalas?
    Paragrafu na mój sposób niestety też nie znam. Ale kilka razy dzwoniłem do
    ZUS w tej sprawie.
    > pzdr
    > Kasia
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-07-15 16:54:24
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

> [...]

    > Mam na mysli stala kwote brutto, bez zadnych premii, itp. i zwyczajny
    > tydzien pracy bez zadnych zmian, nadgodzin, itp., bo z innymi sie osobiscie

    Źle.

    Ściślej na podstawie art. 297 Kodeksu pracy:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 29 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz
    wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków
    wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie
    pracy.
    (Dz. U. Nr 62, poz. 289)
    § 11

    ( tekst aktu znajdziesz na www.abc.com.pl )

    Beata dobrze liczy, ale trafiła na nietypowy przypadek.
    Licząc wg przepisu wychodzi, że za ten dzień pracownikowi nie należy się
    wynagrodzenie, gdyż przy stałym wynagrodzeniu zasiłek 100% za 30 dni da kwotę do
    wypłaty taką samą jak gdyby pracownik by nie chorował.

    Ale czytałem kiedyś w internetowej rzepie, zanim stała się płatna, że za ten
    dzień należy się wynagrodzenie obliczone tak jak napisała Kasia, ( ściślej wynosi
    ono: ilość godzin przepracowanych pomnożona przez stawkę godzinową, która ( tj.
    stawka ) równa jest stałemu wynagrodzeniu miesięcznemu podzielonemu przez ilości
    godzin do przepracowania w miesiącu ).
    Sam też postąpiłbym z korzyścią dla pracownika i jednak naliczył dodatkowo
    wynagrodzenie.

    Z drugiej strony, przy stałym wynagrodzeniu i średniorocznie 21 dniach roboczych
    w miesiącu, można powiedzieć, że w miesiącu w którym są 22 dni robocze, to jeden
    dzień pracy nie jest opłacony.
    W lutym chorując cały miesiąc, zawsze "niesprawiedliwie" otrzymamy zasiłek niższy
    niż wynagrodzenie za ten miesiąc.

    Ryszard

  • 5. Data: 2003-07-15 18:26:32
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    dodatków
    > wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w

    To w takim razie mam jeszcze male pytanie. Zacytuje kawalek tego § 11:
    "...miesięczną stawkę wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę
    mnoży przez _liczbę_dni_nieobecności_ pracownika w pracy z powodu
    niezdolności do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia
    odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc."
    Zakladam, ze L4 obejmowalo 15 dni. Gdyby pracownik pracowal to przyszedlby
    do pracy w 11 dni. Czy mnozy sie przez 11 dni, czy 15? Kombinuje, ze przez
    15. Dobrze?

> [...]

    > godzin do przepracowania w miesiącu ).
    > Sam też postąpiłbym z korzyścią dla pracownika i jednak naliczył dodatkowo

    Wyobrazam sobie pracownika, ktoremu szef/ksiegowa mowi, ze za ten jeden
    przepracowany dzien nie nalezy mu sie wynagrodzenie ;)
    Kasia

  • 6. Data: 2003-07-15 18:33:39
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez dni robocze liczy się przy nieobecnościach innych niż chorobowe, np.
    > zatrudnienie zaczyna się nie od pierwszego dnia miesiąca.

    To juz Ryszard mi rozjasnil.

> [...]
    > poprzedni miesiąc. I pewnie jeszcze dużo innych.
    > Nadgodzin nie ma jak ktoś jest na chorobowym :)

    Zle sie wyrazilam i zastosowalam sobie tylko znany skrot myslowy :))
    Sorki!!! Mialam na mysli podstawe, jaka sie bierze do wyliczenia chorobowego
    (z ostatnich 6 miesiecy).

    > Ja bym jego wynagrodzenie podzielił przez 31 i pomnożył przez 30.
    Ale to mialoby byc wyliczenie ktorego wynagrodzenia? Za okres choroby?
    Pogubilam sie :(
    Za okres choroby bierze sie wynagrodzenie z ostatnich 6 miesiecy, a jak
    pracownik nie ma tylu przepracowanych to wtedy inaczej. Dzieli sie przez 6
    m-cy i przez 30 dni, itd. Tego chyba nie mozna zmienic?
    Kasia

  • 7. Data: 2003-07-16 06:31:42
    Od: "Beata" <b...@N...gazeta.pl>

    Kasia Mikołajczyk <K...@U...ceti.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    Dzieki. Tylko dodam ,że lekko "odświeżony" jest ten przepis w nowym
    Rozporządzeniu Ministra z grudnia 2002: Rozporz. Min. Pracy i Polityki Społ.
    z 6.12.2002
    Dz. U. nr 214/2002 poz. 1811
    par. 1 pkt. 6,

> [...]
    > do pracy w 11 dni. Czy mnozy sie przez 11 dni, czy 15? Kombinuje, ze przez

    Dobrze kombinujesz przez 15 - ma być liczba dni wskazana w zaświadczeniu
    lekarskim.

    > kwotę do

    > ten
    > wynosi
    > ( tj.
    > ilości

    To liczenie przez ilość godzin dotyczy obliczania wynagrodzenia za część
    miesiąca jeśli nieobecność była z innych przyczyn niz chorobowe - Rozporz.
    Ministra par. 12.
    Ja też policzę mu to wynagrodzenie. Tylko zawsze lubię mieć jakis
    paragraf "za sobą".

    > Wyobrazam sobie pracownika, ktoremu szef/ksiegowa mowi, ze za ten jeden
    > przepracowany dzien nie nalezy mu sie wynagrodzenie ;)
    > Kasia

    Ja mu tego na pewno nie powiem:)