  • 1. Data: 2003-06-11 07:42:54
    Temat: chorobowe a umowa na czas okreslony
    Od: "Beata" <a...@r...pl>

    Witam,

    Mam pytanie mam pracownika na czas okreslony, nie bedzie miał przedłuzonej
    umowyo czym wie.
    Poszedł na chorobowe ...pod koniec miesiaca w ktorym konczyla mu sie umowa.
    Czy umowa jest automatycznie przedłuzona o nastepny miesiac, czy tylko o
    okres chorobowego ?
    Nie moge tego nigdzie znaleśc.

    Beata

  • 2. Data: 2003-06-11 08:01:56
    Temat: Re: chorobowe a umowa na czas okreslony
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Beata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowa.
    > Czy umowa jest automatycznie przedłuzona o nastepny miesiac, czy tylko o

    Umowa nie jest przedluzana. W ogole. Wyplacasz mu za zwolnienie tylko do
    dnia konca umowy i przesylasz L4 do ZUS-u z wypelnionym drukiem chyba Z-3.
    Za reszte zwolnienia placi ZUS.

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-22 19:15:02
    Od: "aga" <i...@o...pl>

    w przypadku niezdolnosci do pracy z powodu choroby trwajacej po zakonczeniu
    tytułu pracowniczego ubezpieczenia (tu: zakonczenie umowy o prace)
    pracownikowi przysluguje zasilek chorobowy z ZUS od dnia nastepujacego po
    dniu oznaczonym w umowie o prace jako ostatni dzien trwania umowy.
    Pragne uspokoic, gdyz umowa w zadnym razie nie ulega przedluzeniu.
    No jest pewien wyjatek, ale on dotyczy pracownika-kobiety. A mianowicie
    gdyby z chwila rozwiazania umowy o prace z powodu uplywu okresu na jaki byla
    zawarta pracownica przedstawilaby zaswiadczenie od lekarza o stanie
    zaawansowania ciazy czyli na dzien rozwiazania umowy o prace bylaby
    conajmniej w 3 miesiacu ciazy to na pracodawcy spoczywa ustawowy obowiazek
    przedluzenia umowy o prace do terminu porodu.
    ilci